پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Toyota-hybrids_تویوتا- هیبرید

معرفی سیستم هیبریدی خودروهای تویوتا

خودروهای هیبریدی به نوعی آینده صنعت حمل و نقل محسوب میشود این خودروها با ترکیب نیروی موتور الکتریکی و بنزینی بازدهی بالاتر و در نتیجه مصرف کمتری دارند. سیستم هیبریدی خودرو های تویوتا و لکسوس از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به اختصار بعضی از بخش های مهم این سیستم را […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۵ مهر ۱۳۹۵

خودروهای هیبریدی به نوعی آینده صنعت حمل و نقل محسوب میشود این خودروها با ترکیب نیروی موتور الکتریکی و بنزینی بازدهی بالاتر و در نتیجه مصرف کمتری دارند.

سیستم هیبریدی خودرو های تویوتا و لکسوس از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به اختصار بعضی از بخش های مهم این سیستم را معرفی میکنیم.

موتور بنزینی

موتور-بنزینی

موتور بنزینی استفاده شده در خودرو های هیبرید تویوتا و لکسوس دارای تکنولوژی بالاتری نسبت به خودروهای معمولی می باشد که باعث افزایش کارایی و قدرت خروجی میشود.

موتور الکتریکی- ژنراتور

 موتور-الکتریکی_ژنراتور

موتور الکتریکی به کار رفته در خودرو های هیبرید تویوتا و لکسوس با بهره گیری از  تکنولوژی بالا، دارای وزن کم و راندمان و خروجی بالایی می باشند. این موتور  پیشرفته هم به عنوان یک موتور و هم به عنوان ژنراتور قادر به انجام کار است. به این صورت که هنگام  شارژ باتری  به عنوان یک ژنراتور و جهت ارسال نیرو به چرخ ها به عنوان یک موتور کار می کند.

باتری

باتری خودروهای الکتریکی

باتری ها در خودروی هیبریدی یک وسیله ذخیره انرژی برای موتور الکتریکی هستند. برخلاف بنزین  موجود در باک بنزین  که میتواند فقط به موتور بنزینی  سوخت برساند (یک انتقال یک طرفه از باک بنزین به موتور بنزینی).  موتورهای الکتریکی  علاوه بر کار فوق میتوانند انرژی را  از طریق ژنراتور به باتری جهت شارژ  پس دهند. ولی موتور بنزینی  نمیتواند چنین کاری را انجام دهد

سیستم ترمز احیا کننده

سیستم-احیا-کننده-ترمز-خودروهای-الکتریک

در کنار سیستم ترمز هیدرولیکی (شامل ABS و غیره)، یکی از ویژگی های منحصر به فرد خودروهای هیبریدی تویوتا و لکسوس دارا بودن سیستم ترمز احیا کننده می باشد که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز در سرپایینی و یا ترمزگیری،  وارد عمل شده و انرژی حاصل از  ترمز را به صورت انرژی الکتریکی در  باتری ذخیره می کند.

در ادامه شرکت ایرتویا به منظور افزایش سطح آگاهی عموم از موضوع تکنولوژی خودروهای هیبرید تویوتا به عنوان اولین و بزرگترین کمپانی خودروسازی در تولید خودروهای هیبریدی، مسابقه جذابی را برگزار نموده که شرکت کنندگان با پاسخ به سوالاتی در ارتباط با این تکنولوژی می توانند شانس خود را در برنده شدن جایزه شگفت انگیز سفر به ژاپن و بازدید از بزرگترین کمپانی خودروسازی دنیا، تویوتا محک بزنند.

جهت شرکت در این مسابقه اینجا کلیک نمایید.

مسابقه هیبریدی ایرتویا_ژاپن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی