پیش فروش رنو ساندرو استپ وی توسط گروه خودروسازی سایپا در آبان ماه سال جاری طبق شرح ذیل اعلام می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، رضا تقیزاده، معاون بازاریابی و فروش محصولات گروه سایپا با اعلام این خبر افزود: در دور اول پیشفروش ساندرو استپوی در سالجاری 7500 […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، رضا تقیزاده، معاون بازاریابی و فروش محصولات گروه سایپا با اعلام این خبر افزود: در دور اول پیشفروش ساندرو استپوی در سالجاری 7500 دستگاه از این خودرو، با موعد تحویل آذر و دیماه سال 96 و بهصورت اینترنتی پیشفروش و عرضه شد که با استقبال روبهرو شد.
وی گفت: گروه خودروسازی سایپا با هدف رضایتمندی و حمایت از هموطنان مرحله دوم پیشفروش ساندرو استپ وی، از ساعت 11 روز دوشنبه اول آبانماه، با موعد تحویل بهمن و اسفند سالجاری را آغاز خواهد کرد.
تقیزاده با اشاره به فروش اینترنتی ساندرو استپوی تصریح کرد: معاونت فروش و بازاریابی گروه سایپا با هدف جلوگیری از عرضه مجدد و توزیع عادلانه محدودیت کد ملی را در این طرح اجرا خواهد کرد؛ بنابراین امکان ثبتنام تنها برای مشتریانی فراهم خواهد بود که تاکنون موفق به ثبتنام این خودرو نشدهاند.
رنو ساندرو که با استانداردهای سخت گیرانه رنو در شرکت پارس خودرو ساخته میشود، در یک سال گذشته همواره در سگمنت خودش صدرنشین جدول کیفی ISQI ( شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد کشور) بوده است. پس انتظار کیفیت ساخت و دوام بالا از ساندرو استپ وی نمیتواند خواسته بزرگی باشد. ضمن این که طبق اطلاعاتی که رنو در خصوص استپ وی منتشر کرده است، در مدل دندهای این خودرو از پمپ هیدورلیکی کلاچ به جای مکانیسم سیمی قبلی استفاده شده است که همین موضوع دقت عمل کلاچ و سرعت کوپل شدنش با دنده فلایویل را افزایش داده است. از این رو استپ وی نسبت به مدل استاندارد ساندرو از کشش بالاتری برخوردار است. البته مدل مجهز به گیرباکس اتوماتیک نیز در دسترس خریداران قرار دارد که گیرباکس مورد استفاده در آن همان نمونه مورد استفاده در مدل ساندرو است. البته در بخش پیشرانه تغیییری ایجاد نشده و همان پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری K4M ساندرو با 105 اسب بخار قدرت در ساندرو استپ وی هم مورد استفاده قرار میگیرد.
داخل کابین استپ وی نسبت به ساندرو تفاوت عمدهای ندارد اما در بعضی از قسمتها اصلاحاتی صورت گرفته است. مدل دندهای در خصوص کشش و شتاب اولیه جای گله باقی نمیگذارد و شاید بهترین انتخاب برای یک رانندگی پر هیجان باشد. اما در مدل اتوماتیک باید در لحظه اول حرکت کمی صبور باشید و این هم از خاصیتهای گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک است. مدل اتوماتیک در تعویض دنده به خصوص در حالت معکوس کردن دقت بالایی دارد. شاید بزرگترین حسرت ساندرو اتوماتیک نداشتن یک دنده بیشتر باشد. زیرا در صورت 5 سرعته بودن گیرباکسش میتوانید شتابی در خور توجه نسبت به کلاس خودرو را تجربه کنید.
برای آنهایی که سبک رانندگی اسپرتی دارند و البته میخواند از شر پدال کلاچ در ترافیک شهر هم راحت شوند، مدل اتوماتیک انتخاب مناسبی است. عملکرد خودرو در مسیر پر پیچ و خم کنار دریاچه طالقان که به عنوان محل تست انتخاب شده بود نیز کاملا مثبت بود. به خصوص که فرمان خودرو دقت بالایی داشت و جان می داد برای استفاده از Racing Line ( روشی در عبور از پیچ که میتوان کمترین مسیر و بیشترین سرعت را داشت) پیچها. شاید ساندرو و ورژن جدیدش استپ وی نسبت به حریفان به خصوص چینی بازار از امکانات رفاهی کمتری بهره ببرند، اما تا به حال چند بار شنیدهاید که مالک تندر90 که پلتفرم با ساندرو مشترک است از دست خرابیهای پی در پی این خودرو ونبود قطعاتش گله کند؟ در واقع ساندرو و استپ وی محصولاتی هستند که شاید سان روف در اختیار شما نگذارند اما، به این راحتی هم شما را به تعمیرگاه نمیکشانند.
دیدگاه خود را بنویسید