پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی وای دی E6

بررسی فنی بی وای دی E6 در آلوده ترین روزهای هوای تهران

هر ساله در فصل های سرد سال ساکنین شهرهای بزرگ ایران خصوصا تهران با مشکلی به نام آلودگی هوا دست به گریبان هستند. افزایش آلاینده ها در این روزها نفس های تهران را به شماره انداخته و هرکس به دنبال چاره ای برای درمان این درد است. اما در این میان به چیزی که کمتر […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

هر ساله در فصل های سرد سال ساکنین شهرهای بزرگ ایران خصوصا تهران با مشکلی به نام آلودگی هوا دست به گریبان هستند. افزایش آلاینده ها در این روزها نفس های تهران را به شماره انداخته و هرکس به دنبال چاره ای برای درمان این درد است. اما در این میان به چیزی که کمتر توجه می شود، استفاده از خودروهای برقی و پاک فاقد آلایندگی است که هنوز آن طور که باید فرهنگ استفاده از آن ها در کشور جا نیافتاده. کارمانیا به عنوان تولید و عرضه کننده محصولات بی وای دی در ایران، اولین خودروسازی است که در راه تولید این خودروها در کشور پیش قدم شده. بی وای دی E6 اولین محصول الکتریکی کارمانیاست که کاملا مناسب استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی بوده و آلایندگی آن صفر است. در یک روز آلوده، تعدادی از خبرنگاران حوزه خودرو با E6 در خیابان های تهران رانندگی کردند تا نشان دهند استفاده از یک خودرو برقی، بهترین درمان برای کاهش آلودگی هوای تهران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو:

اگر در کلان شهرهایی مثل تهران زندگی می کنید، حتما این روزها با مشکلی بزرگ به نام آلودگی هوا دست به گریبان هستید. رسانه هر روز خبرهایی در مورد بالا رفتن شاخص آلاینده ها و عبور شاخص آلودگی هوا از مرز هشدار و بحران منتشر می کنند. اما چاره کار چیست؟ آیا با محدود کردن تردد خودروها و تعطیلی مدارس و اداره ها این مشکل حل می شود؟ خیر. اگر در روزهای عادی چرخی در شهرهای پردد ایران بزنید، بدون اینکه تست خاصی انجام دهید و با دستگاه شاخص آلایندگی خودروها را اندازه بگیرید، به آلاینده بودن خودروها، موتورسیکلت ها و خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها، مینی بوس ها و تاکسی ها پی خواهید برد. استفاده از خودروهای الکتریکی و هیبرید که آلایندگی ناچیزی دارند در کشورهای خارجی رایج شده و تسهیلاتی که برای مالکان آن ها در نظر گرفته می شود، شهروندان را به خرید آن ها ترغیب می کند.

بی وای دی E6

البته پای خودروهای برقی و هیبرید مدتی است که به ایران نیز باز شده و بازار این دسته خودروها در حال رونق گرفتن است. اگر از خودروهای وارداتی صرف نظر کنیم و سراغ خودروسازهای داخلی بیاییم، کارمانیا به عنوان شریک تجاری بی وای دی چین، تنها خودروسازی است که با جدیت برای آغاز تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبرید در کشور فعالیت می کند. این در حالی است که BYD چین از رهبران بازار خودروهای برقی در جهان شناخته می شود و بخش قابل توجهی از تیراژ خودروهای برقی و هیبرید، به محصولات بی وای دی اختصاص دارد. این شرکت تنها خودروساز چینی است که در ایالات متحده نیز خط تولید دارد و خودروهای برقی اش در ناوگان حمل و نقل بسیاری از کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد.

بی وای دی E6

کارمانیا با عرضه خودرو کاملا الکتریکی E6 در ایران، مسیر تولید خودروهای پاک توسط خودروسازان داخلی را آغاز کرده است. بی وای دی E6 در نمایشگاه های اخیر خودرویی به نمایش درآمده و کارمانیا با قصد عرضه این خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی آن را معرفی کرده است. ناوگانی که جایگزین شدن خودروهایش با انواع الکتریکی می تواند تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

بی وای دی E6

بی‌ وای‌ دی سابقه قابل‌توجهی در ساخت باتری‌های قابل‌شارژ دارد. در سال ۲۰۱۰ بی‌وای‌دی یک سند همکاری با شرکت دایملر امضاء کرد که نتیجه آن چیزی نبود جز خودرو تمام‌ برقی دنزا که بر پایه بنز کلاس B ساخته می‌شد. از این جهت می‌توان بی‌وای‌دی را از یکی پیشتازان تولید خودروهای برقی میان خودروسازان جهان برشمرد. شرکت کارمانیا با تولید بی وای دی E6 در ایران، اولین خودروسازی خواهد بود که خودرو الکتریکی با تولید انبوه روانه بازار می‌کند. همچنین این خودروساز قصد دارد دومین خودرو برقی اش را با نام E5 در بازار ایران عرضه کند.

در روز چهارشنبه 29 آذر ماه به عنوان یکی از آلوده ترین روزهای تهران، کارمانیا برنامه ای ترتیب داد تا خبرنگاران حوزه خودرو بتوانند چند ساعتی با این خودرو برقی در خیابان های آغشته به دود و آلاینده رانندگی کنند. تا نشان دهند که این مسئولیت اجتماعی همه ماست که با استفاده از این خودروهای پاک و بدون آلودگی بتوانیم نقشی در کاهش آلودگی هوا داشته باشیم.

 

خودرو امداد کارمانیا

خودرو امداد کارمانیا که در روز تست پشتیبان تیم خبرنگاران بود

 

E6 از آن دسته خودروهایی است که در کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، هلند، آلمان و…  نیز عرضه شده و در ناوگان حمل‌ونقل این کشورها با استانداردهای سختگیرانه‌شان فعالیت می‌کند. اولین خودرو با سگمنت MPV الکتریکی ایران ظاهری ساده اما هماهنگ دارد. فضای کابین کاملا منحصربه‌فرد است و از نکات جالب آن می‌توان به فرم خاص و محل قرارگیری صفحه کیلومترشمار دیجیتالی و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده اشاره کرد. هم‌چنین ۵ صندلی کابین پوشش چرمی دارند و E6 به امکانات متنوع دیگری نظیر ترمز پارک برقی، شیشه‌های UV، سنسورهای فاصله‌سنج و سیستم عیب‌یاب اتوماتیک مجهز شده است. البته بی وای دی E6 در تیپ تجهیزاتی در بازار عرضه خواهد شد که یکی فول آپشن و دیگری دارای آپشن متوسط است.

نیروی محرکه بی وای دی E6 توسط یک موتور تمام الکتریکی تامین می‌شود. ابعاد باتری‌های E6 مشابه تسلا مدل S است و موتور الکتریکی از باتری‌های 80 کیلوواتی آهن-فسفات تشکیل شده. این باتری با برق 3 فاز تنها 2 ساعت زمان نیاز دارد تا به صورت کامل شارژ شود. شارژ کامل باتری توسط برق تک فاز، 8 تا 9 ساعت زمان نیاز دارد. در صورت شارژ کامل بی وای دی E6 قابلیت پیمایش 400 کیلومتر را دارد. ضمن این‌که امکان شارژ مجدد در حین حرکت و ترمزگیری نیز وجود دارد.

بی وای دی E6

E6 در هر 100 کیلومتر 19.5 کیلووات‌ساعت برق مصرف می‌کند و با احتساب هزینه هر کیلووات برق ایران (49 تومان)، درواقع 400 کیلومتر را با هزینه‌ای حدود 5 هزار تومان طی می‌کند! این در حالی است که برای پیمودن مسیر 400 کیلومتری با یک خودرو بنزینی به حدود 30 تا 40 لیتر بنزین نیاز است. باتری موتور برقی بی وای دی 15 سال عمر دارد و گارانتی 8 ساله آن خیال خریدار را راحت می کند. این در حالی است که بعد از پایان این 15 سال، خود کمپانی باتری ها را با 60 درصد قیمت اولیه خریداری می کند. همچنین شرکت عرضه کننده همراه با خودرو، شارژر 3 فاز و شارژر اضطراری آن را نیز در اختیار خریدار قرار می دهد.

این خودرو در حال حاضر در لیست بهترین خودروهای جهان از حیث ایمنی، قدرت پیمایش و استفاده از باتری‌های قابل شارژ مجدد قرار دارد. موتور برقی E6 توانایی تولید ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.  با این شرایط آلایندگی E6 صفر است و در شرایطی که اوضاع آلودگی هوا در شهرهای بزرگ رو به‌ وخامت است، حضور این خودرو الکتریکی در بازار را باید به فال نیک گرفت. هم‌چنین طبق قوانین ترافیکی، این خودرو برقی قاعدتا باید مجوز تردد در طرح ترافیک و زوج‌وفرد را داشته باشد.

خودرو برقی بی وای دی E6

E6 برخوردار از 8 سال گارانتی است، ضمن این‌که هزینه تعمیر و نگهداری این خودرو به مراتب پایین محاسبه می‌شود. چرای که شما با داشتن یک خودرو برقی نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای برای تعویض فیلترها، روغن و موارد جاری خودروهای بنزینی ندارید و فقط باید برای نگهداری از این خودرو لنت ها و هر چند وقت یک بار روغن گیرباکس آن را تعویض کنید. علاوه بر اینکه آلایندگی بی وای دی E6 صفر است، این خودرو برقی هیچگونه آلودگی صوتی نیر ایجاد نمی کند.

 

خودروسازی کارمانیا ، نایب قهرمان خدمات پس از فروش (مصاحبه)

فروش نقدی و اقساطی محصولات کارمانیا (آذر 96)

رضایت مشتریان از فروش و خدمات خودروسازی کارمانیا

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره -38/((فیلم)) رونمایی بی وای دی S7 توسط کارمانیا

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۱۳/ نمایش محصولات و دستاوردهای جدید بی وای دی در غرفه کارمانیا

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (1)/حضور کارمانیا با سبدی متنوع از محصولات بی وای دی

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۵)/ F3 در کانون توجهات غرفه کارمانیا

حضور کارمانیا در نمایشگاه خودرو البرز

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی