پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Audi_Logo_آئودی_لوگو

فراخوان 1.26 میلیون خودرو آئودی به دلیل احتمال آتش سوزی

بعد از محرز شدن تقلب گروه فولکس واگن در اعلام میزان آلایندگی برخی از موتورهای دیزلی، این رسوایی در حد گسترده ای دامنگیر آئودی نیز شد. بعد از این اتفاق ناخوشایند، آئودی با صدور فراخوان هایی سعی کرد که به نوعی اعاده حیثیت نموده و اعتبار از دست رفته را تا حدی احیا کند. حال […]

امیر
چهارشنبه - ۶ دی ۱۳۹۶

بعد از محرز شدن تقلب گروه فولکس واگن در اعلام میزان آلایندگی برخی از موتورهای دیزلی، این رسوایی در حد گسترده ای دامنگیر آئودی نیز شد. بعد از این اتفاق ناخوشایند، آئودی با صدور فراخوان هایی سعی کرد که به نوعی اعاده حیثیت نموده و اعتبار از دست رفته را تا حدی احیا کند.

حال با گذشت مدتی از آن ماجرا، این شرکت باز هم یک فراخوان بسیار بزرگ صادر کرده است که شامل 1.26 میلیون مدل مختلف می شود. دلیل اصلی این فراخوان وجود مشکلات الکتریکی در برخی مدل ها و در نتیجه احتمال آتش گرفتن آنها عنوان شده است.

در توضیحاتی که آئودی در این باره ارایه کرده، سوکت های موجود در اتصالات برقی سیستم بخاری کمکی در طول زمان دچار فرسودگی شده و ممکن است با افزایش مقاومت، حرارت آنها بالاتر رفته و در نتیجه آتش سوزی ایجاد شود. البته در این بین پوشش خارجی سوکت ها نیز نامناسب بوده و در برابر حرارت به وجود آمده نمی تواند نقشی پیشگیرنده داشته باشد.

AUDI Q5

آنطور که در بیانیه رسمی آمده، مدل های A5 ،A5 ، A4 کابریوله و Q5 که بین ماه  آوریل 2011 و مه 2015 خطوط تولید آئودی را ترک کرده اند، مشمول این فراخوان میلیونی می شوند.

به گفته مقامات آئودی مالکین این مدل ها می توانند به رانندگی به آنها بپردازند، اما در صورت اشتمام بوی سوختگی باید بلافاصله خودرو را در نقطه ای امن متوقف کرده و از آن پیاده شوند.

از بین 1.26 میلیون مدل مشمول فراخوان، 875,000 دستگاه در اروپا، 250,000 دستگاه در آمریکای شمالی و 47,000 دستگاه در آسیا تردد می کنند.

ناگفته نماند این نخستین باری نیست که یک خودروساز لوکس آلمانی فراخوانی میلیونی صادر می کند. در پاییز امسال رقبای اصلی آئودی یعنی ب ام و و مرسدس بنز نیز هر کدام به ترتیب به دلیل آتش سوزی و نقص در ایربگ برای بیش از یک میلیون خودرو فراخوان صادر کردند.

منبع : دیجیاتو

سلول‌های خورشیدی در سقف خودروهای برقی آئودی

آئودی نیز خودروی برقی می سازد

نمایندگی آئودی به شرکت پرژیران رسید

ولخرجی مدیر آئودی از جیب شرکت

آئودی Q2 جدید در آگوست روانه بازار می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی