پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محسن صالحی نیا-معاون امور صنایع وزارت صنعت

آمار تولید خودرو تا پایان سال به 1 میلیون و 550 هزار دستگاه می رسد

به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت: در 10 ماهه سال 96 تا به امروز، 16 هزار و 300 مجوز فعالیت در بخش صنعت صادر شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی تمدید می شوند. وی همچنین اعلام کرد آمار تولید خودرو تا پایان سال به 1 میلیون و 550 هزار دستگاه می رسد. […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۶

به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت: در 10 ماهه سال 96 تا به امروز، 16 هزار و 300 مجوز فعالیت در بخش صنعت صادر شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی تمدید می شوند. وی همچنین اعلام کرد آمار تولید خودرو تا پایان سال به 1 میلیون و 550 هزار دستگاه می رسد.

گزارش خبرنگار جوان خودرو از نشست خبری معاون صنایع وزارت صنعت

در اين نشست كه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، محسن صالحي نيا با ارائه گزارش عملكرد وزارت صمت در سال ٩٦ به اصحاب رسانه گفت: در ده ماهه سال جاري تا به امروز در بخش صنعت ١٦هزار و ٣٠٠ مجوز فعاليت صادر كرده ايم كه این مجوزها بر اساس پيشرفت فيزيكي تمديد مي شوند و مجوز بهره برداري ميگيرند.

وي افزود: در كشور ميل به سرمايه گذاري وجود دارد و اين پتانسيل كاملا مشهود است.

در سال جاري تا به امروز بيش از ١ ميليون و ٤١٠ هزار خودرو توليد کرديم و تا انتهاي سال این آمار به ١ ميليون و ٥٥٠ هزار دستگاه خواهد رسید.

صالحي نيا در خصوص بسته حمايت از قطعه سازان، که در پی نوسانات ارزي تدارك ديده شده است گفت: ديروز هم در اين خصوص جلسه داشتيم و كارهايي انجام شده است. در هفته جاري در بورس، اوراقي منتشر مي شود تا بتوان نقدينگي ايجاد كرد.

وي افزود: طرح هايي در خصوص اصلاح توليد داريم كه بايد در حوزه قطعه سازي براي اجراي آن هزينه كنيم. در حال حاضر حدود ٦ ميليارد ظرفيت سرمايه گزاري در اين حوزه وجود دارد. ضمنا قول داديم در بخش ارز براي فن آوري هاي خاص كمكي به قطعه سازان از طريق نرخ ارز مبادله اي شود.

همچنين معاون وزير صنعت در خصوص عمق داخلی سازي پژو ٢٠٠٨ در پاسخ به يكي از خبرنگاران گفت: بر اساس ليستي كه ما داريم حدود ٢٢ درصد اين خودرو داخلی سازي شده است و تا اواخر ماه به ٣٠ درصد خواهد رسيد. تا جايي كه در جریانم، پژو ٣٠١ نیز به صورت آزمايشي توليد شده و براي تست ها رفته است. در سال آينده اين خودرو با بيش از ٥٠ درصد داخلی سازي به بازار مي آيد. پژو 208 نیز با همین شرایط تولید خواهد شد.

توليد پژو ٢٠٠٨ از برنامه عقب است و حدود ٢٢٠٠ دستگاه از آن تولید شده. اما در سال آينده برنامه متفاوت است و این عقب ماندگی جبران خواهد شد.

صالحي نيا در خصوص قراردادهاي خودروسازان داخلی با شرکای خارجي و تاخير در اجراي آنها گفت: سايپا و سيتروئن حدود دو ماه از برنامه عقب هستند و به حاي ارديبهشت، در تيرماه خودرو سیتروئن C3 را عرضه مي كنند. در بحث قرار داد ماموت با فولكس واگن نيز همكاري ها با قطعه سازان آغاز شده و كارهاي خط توليد و رنگ در حال انجام است و در شهريور ماه سال آينده احتمالا محصولات فولکس واگن وارد خطوط توليد در ايران مي شود.

صالحی نیا در خصوص مجوزها و مشكلات شركت داتيس خودرو نيز گفت: فكر ميكنم نوع فعاليت اين شركت در حوزه واردات است و نه توليد. اما ما حاضريم در اولين فرصت اين موضوع را با نمايندگان اين شركت بررسي كنيم زيرا كارافريني براي ما بسيار ارزشمند است.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی