پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه بین المللی تهران

از مذاکره برای لغو نمایشگاه خودرو سئول تا حذف این نمایشگاه از لیست

روز گذشته خبری مبنی بر مذاکره محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با وزیر صنعت در مورد توقف برگزاری نمایشگاه خودرو در خیابان سئول منتشر شده و در آن به ممنوعیت برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در سایت نمایشگاه بین المللی تاکید شد. حالا مشاهدات امروز نشان از حذف نام هفتمین نمایشگاه خودرو تهران از لیست نمایشگاه […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

روز گذشته خبری مبنی بر مذاکره محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با وزیر صنعت در مورد توقف برگزاری نمایشگاه خودرو در خیابان سئول منتشر شده و در آن به ممنوعیت برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در سایت نمایشگاه بین المللی تاکید شد. حالا مشاهدات امروز نشان از حذف نام هفتمین نمایشگاه خودرو تهران از لیست نمایشگاه های داخلی شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه خودرو در سایت نمایشگاه بین المللی برخلاف مصوبات شورای شهر است، گفت: از پلیس و شهرداری در خواسته می‌شود مانع از برگزاری این نمایشگاه در داخل شهر تهران شوند.

محسن هاشمی، با اشاره به حواشی برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران با بیان اینکه جلسه‌ای برای جلوگیری از برگزاری چنین نمایشگاهی باید برگزار شود، گفت: براساس مصوبات شورا، تفاهم نامه‌ها، نظر موافق رئیس جمهور،‌ وزیرکشور و استاندار و.. نباید نمایشگاه‌های پر مراجعه در داخل شهر تهران برگزار شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه براساس مصوبه و تفاهم نامه نباید برگزار شود، تصریح کرد: باید مانع از برگزاری چنین نمایشگاهی در شهر تهران شد؛ چرا که نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب ساخته شده و با هزینه هنگفت، مترو نیز برای دسترسی آسانتر به نمایشگاه آفتاب ایجاد شده و اگر اجازه دهیم این نمایشگاه برگزار شود فتح بابی برای برگزاری نمایشگاه‌های دیگر است.

هاشمی با بیان اینکه مدیران شهرداری موظف هستند که مانع از برگزاری این نمایشگاه پرمخاطب شوند، گفت: جای تعجب است زمانی که هم رئیس جمهور، هم استاندار و هم وزیر کشور با برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران کاملا مخالف هستند ، چگونه یک مدیر دولتی با تصمیم خود باعث بروز مشکلات برای مردم و ایجاد ترافیک سنگین می‌شود.

وی افزود: با شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت، در مورد چرایی برگزاری این نمایشگاه صحبت می‌کنم و از ناجا و سردار مهماندار رئیس پلیس راهور خواهش میکنم براساس توافقات و موافقات قبلی عمل کرده و اجازه ندهند این نمایشگاه که تخلف است، برگزار شود.

حذف نام نمایشگاه خودرو سئول از لیست نمایشگاه های سال 97

به دنبال پیگیری ها و اعتراض ها به برگزاری این نمایشگاه در تهران، مشاهدات نشان از حذف نام هفتمین نمایشگاه خودرو تهران که قرار بود 29 اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود از روی سایت شرکت نمایشگاه های بین المللی دارد.

سایت نمایشگاهی شهر آفتاب با هزینه فراوانی در تهران ساخته شده و در این چند سال امتحانش را در برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب پس داده. دسترسی به آن توسط وسایل حمل و نقل عمومی دشوار نیست و امکانات استانداردی در آن فراهم شده است. اما با این وجود شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب در محل سابق، یعنی مصلی تهران بودیم که باعث شد برای چند روز ترافیک در خیابان های مرکزی شهر قفل شود.

با حذف نام نمایشگاه خودرو سئول از لیست نمایشگاه های سال 97، گویا دولت تصمیم دارد که بیش از این با برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در تهران همچون خودرو و … اسباب مزاحمت های ترافیکی و آلودگی هوا برای مردم پایتخت را موجب نشود.

هفتمین نمایشگاه بین المللی خودرو که قرار بود در سایت نمایشگاه بین المللی برگزار شود، منتفی شد.

همچنین امروز مدیر نمایشگاه‌ های داخلی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از منتفی شدن نمایشگاه خودرو تهران در خیابان سئول پایتخت خبر داد.

حمید رضا آملی، با اعلام این خبر گفت: فقط نمایشگاه‌ هایی در محل نمایشگاه بین المللی تهران(خیابان سئول) برگزار خواهد شد که اسامی آن بر روی تقویم نمایشگاهی این شرکت قید شده باشد و بر همین اساس، برگزاری هفتمین نمایشگاه خودرو تهران در این محل منتفی است.

مخالفت مسئولان با برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در تهران

تلاش برای بازگرداندن ترافیک به سئول/ برگزاری نمایشگاه خودرویی به موازات نمایشگاه خودرو تهران

سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران (1)/ شهر آفتاب میزبان مهمترین رویداد خودرویی کشور در آبان 97

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی