پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مک لارن ایرتون سنا (6)

خودروی فرمول 1 ایرتون سنا فروخته شد

چندی پیش بود که به طور کامل به زندگی نامه ایرتون سنا پرداختیم. اکنون خودروی فرمول 1 مک لارن متعلق به ایرتون سنا توسط  Bernie Ecclestone رییس سابق بخش فرمول 1 خریداری شد. مک لارن MP4/8A خودرویی بود که سنا توانست با آن ششمین گرند پری (آخرین) در موناکو را کسب کند. Bernie Ecclestone توانست در […]

ارشیا
شنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

چندی پیش بود که به طور کامل به زندگی نامه ایرتون سنا پرداختیم. اکنون خودروی فرمول 1 مک لارن متعلق به ایرتون سنا توسط  Bernie Ecclestone رییس سابق بخش فرمول 1 خریداری شد. مک لارن MP4/8A خودرویی بود که سنا توانست با آن ششمین گرند پری (آخرین) در موناکو را کسب کند.

Bernie Ecclestone توانست در حراجی  Bonhams در شهر موناکو با مبلغ 3.6 میلیون یورو این خودرو را خریداری کند که با هزینه های دیگر به مبلغ 4.197.500 یورو رسید. Ecclestone شخصیت معروفی در دنیای فرمول 1 است که در برای دیدن مسابقات مختلف فرمول 1 هم حضور پیدا می کند.

bernie-ecclestone-6

Ecclestone به خرید خودرو های تاریخی فرمول 1 معروف است به طوری که چندین دستگاه خودروی فرمول 1 از جمله خودروهای تیم برابهام که زمانی تحت اختیار خودش بود را در اختیار دارد. این خودرو یکی از چندین نمونه مک لارن سالم فروخته شده است که تا قبل از این متعلق به Aaron Hsu بود.

قیمت 4.2 میلیون دلار برای شکستن رکورد گران ترین خودروی تاریخ فرمول یک کافی نبود زیرا خودروی فرمول یک فراری مایکل شوماخر در سال 2001 در حراجی RM شهر نیویورک به مبلغ 7.5 میلیون دلار به فروش رفت.

یکی دیگر از خودروهای فروخته شده از خودرهای ایرتون سنا Toleman Hart TG184  بود. او توانست در سال 1984 با این خودرو مقام دومی مسابقه موناکو در اولین فصل حضورش برسد.

 

مک لارن ایرتون سنا (8)

 

این خودرو قبلا در یک حراجی به مبلغ 1.416.800 پوند فروخته شده بود. یکی دیگر از خودرو های فرمول یکی که در حراجی موناکو به نمایش در آمد, فراری F1/87 بود. راننده این خودرو در سال 1987 مایکل آلبورتو بود و این آخرین نسخه فرمول یکی بود که انزو فراری قبل از مرگش به چشم دید. خودروی1969 Tecno Formula 3 car هم که در آن سال قهرمان موناکو شده بود در این حراجی به مبلغ 92.000 پوند فروخته شد.

برای مطالعه زندگی نامه ایرتون سنا اینجا کلیک کنید

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

مک لارن معرفی می کند/ مک لارن Senna در نمایشگاه پکن

در خط تولید مک لارن چه می گذرد؟

ساعت لوکس مک لارن به بازار آمد

گارانتی ۱۲ ساله برای خودروهای مک‌لارن

رونمایی غیرمنتظره از مک‌لارن سنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی