پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو-خط تولید سراتو سایپا

آمار تولید خودروهای داخلی منتشر شد (اردیبهشت 97)/ بررسی فراز و فرودها در گود خودروسازی

آمار تولید خودروهای داخلی در اردیبهشت ماه سال جاری در حالی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده که نشان می دهد تولید انواع خودرو سواری در کشور با افزایش همراه بوده و شرکت های بخش خصوصی نیز توانسته اند در 2 ماه ابتدایی 97 تیراژ تولید خود را نسبت به مدت مشابه در […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ تیر ۱۳۹۷

آمار تولید خودروهای داخلی در اردیبهشت ماه سال جاری در حالی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده که نشان می دهد تولید انواع خودرو سواری در کشور با افزایش همراه بوده و شرکت های بخش خصوصی نیز توانسته اند در 2 ماه ابتدایی 97 تیراژ تولید خود را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 4.2 درصد افزایش دهند. این در حالی است که در اردیبهشت ماه 97 تولید 4 مدل خودرو سواری داخل کشور متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اگر خودروهایی که تولیدشان متوقف شده فاکتور بگیریم، باید گفت در مجموع تولید خودروهای داخلی در اردیبهشت 97 افزایش یافته، به‌گونه‌ای که اردیبهشت ماه امسال تولید انواع سواری با افزایش ۴۰.۱۸ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ همراه بوده است.

در این مدت تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو افزایش یافته و از ۵۳ هزار و ۸۱ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۶۴ هزار و ۳۳۷ دستگاه رسید.

تولید این محصولات در گروه خودروسازی سایپا نیز با رشد همراه بوده و از ۳۳ هزار و ۸۱۴ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۶۰ هزار و ۹۴۵ دستگاه افزایش یافت.

اردیبهشت ماه امسال تولید انواع سواری در خودروسازی مدیران نیز صعودی بوده و از ۵۳۷۴ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۶۹۰۸ دستگاه رسید.

تولید این محصولات در کارمانیا نیز افزایش یافته و از ۲۸۲ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۳۲۳ دستگاه افزایش یافت.

تولید انواع سواری در گروه بهمن نیز رشد داشته و از ۶۹۱ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۱۰۷۰ دستگاه رسید.

در این مدت تولید انواع سواری در صنعت خودرو آذربایجان (AZVICO) نیز با افزایش همراه بوده و از ۲۳ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۶۰ دستگاه افزایش یافت.

تولید این محصولات در ریگان خودرو نیز صعودی بوده و از صفر دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۱۶۲ دستگاه رسید.

برخلاف این شرکت‌ها اما تولید انواع سواری در کرمان موتور نزولی بوده و از ۵۰۲۲ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به ۴۰۴۰ دستگاه کاهش یافت.

تولید این محصولات در خودروسازان بم نیز کاهش یافته و از ۱۱۹ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۱۰۴ دستگاه رسید.

تولید خودرو-خط تولید پارس تندر

تولید کدام خودروها در اردیبهشت ماه 97 متوقف شده است؟

این طور که آمار نشان می دهد، در اردیبهشت ماه امسال تولید 4 خودرو سواری در خودروسازان داخلی متوقف شده است.

در این مدت تولید پارس تندر متوقف شده و از ۹۵۱ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ، هم اکنون به صفر کاهش یافته است.

تولید ام وی ام ۵۵۰ نیز با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۷۰۹ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته، هم اکنون به صفر کاهش یافته است.

تولید بسترن B50 (آسا) هم ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۹۹ دستگاه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ، هم اکنون به صفر کاهش یافته است.

اردیبهشت ماه امسال تولید جک J۵ نیز متوقف شده و از ۵۲۹ دستگاه در اردیبهشت ماه سال گذشته ، هم اکنون به صفر کاهش یافته است.

خط تولید مدیران خودرو

افزایش سهم تولید خودروسازان خصوصی در 2 ماه نخست سال جاری/ مدیران خودرو پرچمدار تولید میان خودروسازان خصوصی

از ابتدای سال 97 تا پایان اردیبهشت‌ ماه  ۱۹ هزار و ۹۲۴ دستگاه انواع خودرو سواری در بخش خصوصی کشور به تولید رسیده و در این بین، بیشترین تیراژ نصیب « مدیران خودرو » شده و بالاترین درصد رشد تولید نیز به بهمن موتور اختصاص یافته است.

طبق آمار اعلامی، «مدیران خودرو» در 2 ماه ابتدایی امسال ۱۰ هزار و ۵۱۸ دستگاه محصول سواری را به تولید رسانده تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش تیراژ را تجربه کند. پس از این شرکت اما «کرمان موتور» دارای بیشترین تیراژ است، هرچند با کاهش تولید مواجه شده است. طبق آمار اعلامی، این خودروساز شش هزار و ۸۹۳ دستگاه محصول را تا پایان اردیبهشت امسال به تولید رسانده تا نسبت به دو ماه نخست سال گذشته، ۴/ ۱۵ درصد کاهش تیراژ را به خود ببیند.

کرمان موتور که علاوه‌بر محصولات چینی، خودروهایی از هیوندای را نیز مونتاژ می‌کند، حالا به‌دلیل خروج آمریکا از برجام، در آستانه قطع ارتباط با همکار کره‌ای‌اش قرار دارد. طبق شنیده‌ها، هیوندای قصد دارد ارتباط خود را با کرمان موتور پس از پایان ضرب‌الاجل آمریکایی‌ها برای بازگشت تحریم‌های مرتبط با صنعت خودرو از نیمه مرداد امسال، قطع کند.

در بین دیگر خودروسازان بخش خصوصی، بهمن موتور تیراژی یک هزار و ۶۳۱ دستگاهی را طی دو ماه ابتدایی امسال از خود به‌جا گذاشته؛ بنابراین حدود ۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تیراژ را ثبت کرده است. این شرکت نیز مانند کرمان موتور در مسیر ترکش‌های نقض برجام قرار دارد، چه آنکه ممکن است به‌دلیل بازگشت تحریم‌ها، همکار ژاپنی خود یعنی مزدا را از دست بدهد.

اما آمار تولید خودروسازان خصوصی، تیراژ چند شرکت کوچک را نیز در خود جا داده است. در این بین، خودروسازان بم تیراژی ۱۱۱ دستگاهی را از خود به جا گذاشته و با این حساب، ۵/ ۷ درصد از تولید آن نسبت به دو ماه ابتدایی سال گذشته کاسته شده است. همچنین، دو شرکت ریگان خودرو و صنعت خودرو آذربایجان نیز به ترتیب آمار تولیدی ۲۲۹ و ۱۱۰ دستگاهی را در دو ماه نخست امسال به ثبت رسانده‌اند.

مروری بر رکوردهای اخیر سایپا در تولید خودرو و کسب سهم بازار

کمتر از یک ماه تا فاز دوم اجرای استانداردهای 85 گانه خودرویی / احتمال توقف تولید 2 مدل خودرو

فرجام صنعت خودروسازی پس از برجام/ سال سخت خودروسازان در پيش است؟

رشد 18 درصدی تولید خودرو در سال 96/ لزوم توجه به کیفیت در کنار پیشبرد هدف افزایش تولید

ایران در جایگاه شانزدهم تولید خودرو در جهان

برنامه تولید 500 هزار دستگاه خودرو توسط کرمان خودرو در سال 1404

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی