پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی اینترنتی

صدور ۶۰ مجوز فعالیت برای تاکسی های اینترنتی در ایران

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی از صدور ۶۰ مجوز فعالیت برای تاکسی های اینترنتی در ایران تا به امروز خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در نشست خبری این اتحادیه درباره لایحه ایجاد محدودیت در فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنتی توسط وزارت کشور […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی از صدور ۶۰ مجوز فعالیت برای تاکسی های اینترنتی در ایران تا به امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در نشست خبری این اتحادیه درباره لایحه ایجاد محدودیت در فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنتی توسط وزارت کشور گفت: به تاکسی‌های اینترنتی تا به امروز 60 مجوز داده شده و در کل برای کسب و کارهای مجازی ایران 650 نوع مجوز تعریف شده و بسیاری از این مجوزها زائد هستند.

وی افزود: بر اساس قانون، کسب و کارهایی که بر بستر فضای مجازی هستند باید از قوانین صنفی استفاده کنند و بنا بر جدیدترین تغییرات قانون در سال 96 کسب و کارها صرفا باید از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی مجوز بگیرند.

الفت نسب ادامه داد: در فعالیت نظارتی شهرداری برای تاکسی‌های اینترنتی به دلیل برخورداری از بستر تاکسی سنتی ابهام وجود دارد و در عین حال، دخالت در این حوزه رقابت را از بین می‌برد و ایجاد مجوزهای جدید مغایر با فرآیند تسهیل صدور مجوز و بهبودهای کسب و کار بنا بر قانون است.

سخنگوی اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی تاکید کرد: شهرداری به دنبال دخالت در قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی و سهم خواهی در این حوزه است. این در حالی است که شهرداری در بحث پرداخت تاکسی با چند مدل کسب و کار روبرو بود و صرفا به یک کسب و کار به صورت انحصاری اجازه فعالیت داد که نشان از عدم مدیریت سالم شهرداری دارد.

میلاد منشی پور، مدیر عامل تاکسی آنلاین تپ سی نیز در همین خصوص گفت: رشد کسب و کارهای این حوزه با توجه به قیمت گذاری رقابتی سرعت بالایی دارد و باعث شده تا سهم بازار این نوع تاکسی ها افزایش و در عین حال به دلیل عدم رفتار مناسب و میل به استفاده مردم از تاکسی‌های زرد سهم بازار تاکسی دربست سنتی کاهش پیدا کرده است.

ژوبین علاقه بند تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی از همکاری با شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی و ارائه اطلاعات به منظور برنامه ریزی برای ترافیک و آلودگی‌هوا و غیره استقبال می‌کنیم و این مسئله می‌تواند تا مدل کسب‌ و کارها را گسترش و تغییر دهد.

معاون توسعه کسب و کار اسنپ تصریح کرد: اسنپ و تپ سی در شرایط رو به افول اقتصادی که بسیاری از کسب و کارها تعطیل می‌شوند در حال رشد و ایجاد ارزش افزوده هستند. در حال حاضر 80 هزار تاکسی در تهران فعال است که 20 درصد آنها بهره وری‌های لازم در سیستم حمل و نقل را ندارند.

تاکسی اینترنتی روس ها در ایران به زودی

فعالیت تاکسی های اینترنتی محدود می شود؟

حضور نماینده روسی در بازار تاکسی های اینترنتی ایران

سازماندهی تاکسی های اینترنتی و اجرای طرح (تاکسی کارت) در آینده نزدیک

جریمه ۳۰۰ هزار ریالی تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی فاقد مجوز

سامانه جامع اطلاعاتی رانندگان تاکسی راه اندازی می شود

اعمال نظارت سفت و سخت بر تاکسی ها/ جریمه تاکسی هایی که در روزهای برفی کم کاری می کنند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی