پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات_خودرو

با حضور خودروسازان خارجی در این واردات خودرو قطع نخواهد شد

تصور اینکه با همکاری مشترک خودروسازان داخلی و شرکت های خارجی، واردات خودرو به کشور قطع خواهد شد، تفکر اشتباهی است. عبدالرضا فهیمی مدیرعامل ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران، با بیان اینکه نگرانی برای از دست دادن بازار ندارد، اظهار داشت: تعداد محدودی خودروساز خارجی در کشور سرمایه‌گذاری خواهند کرد و این امکان که […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۴

تصور اینکه با همکاری مشترک خودروسازان داخلی و شرکت های خارجی، واردات خودرو به کشور قطع خواهد شد، تفکر اشتباهی است.

عبدالرضا فهیمی مدیرعامل ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران، با بیان اینکه نگرانی برای از دست دادن بازار ندارد، اظهار داشت: تعداد محدودی خودروساز خارجی در کشور سرمایه‌گذاری خواهند کرد و این امکان که تمام برندهای خودروهای خارجی به همکاری با خودروسازان ایرانی بپردازند، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون توافق هسته ای، هیچ نتیجه عملی در قیمت تمام‌شده خودرو نداشته اما در ذهن مردم و خریداران انتظار کاهش قیمت خودرو شکل گرفته است، تصریح کرد: بی‌تردید این مسئله روی میزان تقاضا تاثیر می‌گذارد.

به گفته دکتر فهیمی، در این شرایط و رقابت موجود در بازار برخی از نمایندگی‌های خودروهای وارداتی تصمیم به فروش ارزان‌تر محصولات خود گرفته‌اند، سرمایه‌گذاری مشترک خودروسازان ایرانی با همتایان خارجی خود، تولید مشترک خودروهای به‌روز دنیا در کشور را همراه خواهد داشت. اتفاقی که رغبت مردم را به خرید این خودروها سوق می‌دهد و بازار خودروهای وارداتی را با نوسان روبه‌رو خواهد کرد.

مدیرعامل ایرتویا ادامه داد: در این شرایط واردکنندگان خودرو برای آنکه قادر به ادامه حیات در این جریان باشند، باید رویه خود را تغییر داده و با دوراندیشی به برنامه‌ریزی برای از دست ندادن بازار به رقابت بپردازند.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: با فراهم شدن بسترهای همکاری مشترک با خارجی‌ها، برای خودروساز ایرانی امکان تولید تمام مدل‌های یک شرکت خودروساز خارجی امکان پذیر نیست بنابراین برای مدل‌های دیگر این شرکت که تقاضای آن در کشور وجود دارد، نیاز بازار باید از طریق واردات تامین شود.

دکتر فهیمی افزود: برای مثال شرکت تویوتا در تایلند کارخانه خودروسازی دارد اما این موضوع به این معنا نیست که دیگر خودروهای این شرکت به تایلند وارد نمی‌شود. کاهش واردات خودرو در شرایط رکود اقتصادی حاصل شده است. اگر نرخ رشد اقتصادی افزایش پیدا کند و درآمد مردم هم بیشتر شود، تقاضا هم برای خودروهای وارداتی و هم خودروهای داخلی افزایش خواهد یافت. در این شرایط علاوه بر افزایش تقاضا، میزان تنوع طلبی مشتریان گسترده‌تر خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه این وضعیت نه‌تنها به بازار خودروهای وارداتی خللی وارد نمی‌کند بلکه رقیبان جدی هم در این بازار ظهور خواهند کرد، خاطرنشان کرد: برای مثال یک شرکت واردکننده خودرو در حال‌ حاضر با چند برند خارجی برای یک مدل مشابه رقابت می‌کند و در صورت تولید خودرویی مشابه آن در کشور، رقابت در بازار خودرو بیشتر شده و عبارت دیگر حضور این رقیبان بازار را رقابتی‌تر می‌کند.

اخبار مربوط به ورود خودروسازان خارجی

پرداخت خسارت توسط مرسدس بنز به ایران

فیات در حال مذاکره با ایران خودرو

افزایش 21 درصدی ارز مبادله ای و درخواست برای افزایش قیمت خودرو

رنو جز سه شرکت بزرگ تولید کننده خودرو در ایران خواهد شد.

تویوتا در انتظار ورود به ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی