پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات منفصله خودرو

رتبه سوم قطعات منفصله در جمع اقلام وارداتی

جزئیات تجارت خارجی کشور را در هفت ماهه سال جاری اعلام شد که طبق آن قطعات منفصله جهت تولید خودرو همچنان در اقلام عمده وارداتی قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ طبق اعلام گمرک ، در هفت ماه امسال یک میلیارد و 96 میلیون دلار «قطعات منفصله برای تولید اتومبیل سواری ردیف […]

هادی سیانکی
پنجشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۷

جزئیات تجارت خارجی کشور را در هفت ماهه سال جاری اعلام شد که طبق آن قطعات منفصله جهت تولید خودرو همچنان در اقلام عمده وارداتی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

طبق اعلام گمرک ، در هفت ماه امسال یک میلیارد و 96 میلیون دلار «قطعات منفصله برای تولید اتومبیل سواری ردیف 8703 بنزینی و حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی ساخت داخل 14 تا کمتر از 30 درصد به استثنای لاستیک»  به سهم ارزشی 4 و 17 صدم درصد وارد کشور شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها 738 میلیون دلار قطعات منفصله وارد کشور شده بود.

با این حساب، واردات قطعه به کشور تا پایان مهر امسال، 358 میلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که واردات قطعات منفصله خودرو به کشور طی هفت ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 49 درصد افزایش داشته است.

طبق آمار موجود، قطعات منفصله خودرو در آمار هفت ماه سال گذشته، رتبه سوم را در جمع اقلام وارداتی به کشور در اختیار داشت، با این حال در بازه زمانی مشابه امسال، رده دوم را به خود اختصاص داده است. البته اگر ملاک مقایسه را 6 ماه نخست امسال قرار دهیم، قطعات منفصله یک رده نزول کرده و با هشت میلیون دلار اختلاف، بعد از واردات ذرت دامی قرار گرفته است. این احتمال وجود دارد که نزول رتبه قطعات منفصله (در آمار هفت ماهه و نسبت به آمار 6 ماهه) ناشی از افزایش واردات ذرت دامی باشد.

 

بازار لوازم یدکی در چنگ دلالان / افزایش 300 درصدی قیمت قطعات خودرو در بازار

 رشد 2/5 برابري صادرات قطعات خودرو به صورت SKD

واردات یک میلیارد دلاری قطعات خودرو در نیمه اول سال 97

واردات 31 هزار میلیارد تومان قطعات خودرو طی 5 ماه

کارشکنی گمرک در ترخیص قطعات خودرو/ خودروسازان دست به دامان شمخانی

تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات قطعات خودرو / آیا اوضاع بازار خودرو بهبود می یابد؟

صدرنشینی قطعات خودرو در فهرست کالاهای وارداتی

پیش بینی افزایش قیمت قطعات خودرو تا 140 درصد

واردات یک میلیارد دلاری قطعات خودرو تا تیر ماه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی