پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون_فرسوده

اسقاط 19 هزار ماشین سنگین فرسوده تا پایان امسال

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام انتقال این ستاد به وزارت راه و شهرسازی از اسقاط 19 هزار ماشین سنگین فرسوده تا پایان امسال خبر داد. به زودی و با ایجاد بستر لازم در وزارت راه و شهرسازی، ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت کشور به این […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام انتقال این ستاد به وزارت راه و شهرسازی از اسقاط 19 هزار ماشین سنگین فرسوده تا پایان امسال خبر داد.

به زودی و با ایجاد بستر لازم در وزارت راه و شهرسازی، ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت کشور به این وزارت خانه منتقل می‌ شود.

سید مجتبی شفیعی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، با بیان این مطلب گفت: هیچ کدام از وظایف و اختیارات ستاد متوقف و یا محدود نشده است.

وی در ادامه با اشاره به تمرکز ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بر افزایش خروج خودرو‌های سنگین فرسوده از چرخه حمل و نقل اظهار داشت: پیشنهادی را بصورت معادل‌سازی ارزش اسقاط خودروهای فرسوده سنگین با خودروی سبک، به دولت ارائه کردیم و پس از تصویب آن در اواخر سال گذشته، اجرای آن را آغاز کردیم که تاثیر قابل توجهی در روند اسقاط خودروهای سنگین داشت.

شفیعی گفت: در سال جاری 3 هزار و 500 دستگاه مینی‌بوس، هزار و یک دستگاه اتوبوس و 3 هزار 483 دستگاه کامیون و کامیونت فرسوده از چرخه حمل و نقل کشور حذف شده است که این خودروها با مصرف زیاد گازوییل، آلایندگی محیط زیست و به خطر انداختن ایمنی در ترددهای جاده‌ای همه ساله هزینه هنگفتی را بر اقتصاد کشور وارد می‌ کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص ناوگان فرسوده مینی‌بوس کشور نیز که در سال‌های اخیر بعنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران حمل و نقل شهری و برون شهری درآمده است، برای اولین بار در سال جاری بیش از 3 هزار و 500 دستگاه از این ناوگان از رده خارج شده که 2 هزار و 127 دستگاه در استان تهران است.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خاطر نشان کرد: با توجه به متوسط سن بالای ناوگان فرسوده سنگین کشور و تبعات منفی گسترده تردد این دسته از خودروها، پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند، تا پایان سال بیش از 19 هزار خودروی فرسوده سنگین از رده خارج شده و از هدر رفت حجم زیادی از گازوئیل جلوگیری و میزان آلایندگی هوا و همچنین ریسک تصادفات جاده‌ای تا حدود قابل توجهی کاهش یابد.

طرح زوج و فرد بر آلودگی هوا بی تاثیر است.

ممنوعیت تردد خودروهای بالای 20 سال

تاکسی های هیبرید در تهران

یارانه ویژه برای تولید خودروهای دوگانه سوز و برقی

استراتژی صنعت خودرو به پیشنهاد مجلس

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی