پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی فراصوت جهان

اولین خودروی فراصوت جهان با موتور جت رولزرویس

«Bloodhound» اولین خودروی فراصوت جهان است که توسط یک سرمایه گذار انگلیسی ساخته شده است.این خودرو با موتور جت جنگنده یوروفایتر ، سرعت بیش از 1000 کیلومتر را دارد.این موتور قادر به تولید 135 هزار اسب بخار یا معادل انرژی تولیدی 180 خودرو فرمول یک است. طبق برنامه ریزی های انجام شده ،این خودرو که […]

javankhodro
دوشنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

«Bloodhound» اولین خودروی فراصوت جهان است که توسط یک سرمایه گذار انگلیسی ساخته شده است.این خودرو با موتور جت جنگنده یوروفایتر ، سرعت بیش از 1000 کیلومتر را دارد.این موتور قادر به تولید 135 هزار اسب بخار یا معادل انرژی تولیدی 180 خودرو فرمول یک است.

طبق برنامه ریزی های انجام شده ،این خودرو که با موتور جت رولزرویس EJ200 مجهز شده است ، رکورد سرعت 1287 کیلومتر در ساعت یا 800 مایل را بدست خواهد آورد.

سرمایه‌گذار بریتانیایی خودروی فراصوت Bloodhound ،ریچارد نوبل اعلام کرد :علاقه‌ مردم نسبت به پروژه خودروی فراصوت روزبه‌روز در حال افزایش است و با توجه به افزایش فشار رسانه‌ها برای رونمایی از پروژه، به احتمال زیاد از این خودرو بدون بدنه فیبرکربن و تیتانیوم رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: هدف از این رونمایی شناخت بیشتر مردم با فناوری پیچیده در زیر بدنه آن و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران برای تامین بودجه نهایی آن است.

راننده خودروی فراصوت Bloodhound ،اندی گرین اخیرا توانست رکورد 804 کیلومتر در ساعت یعنی حدودا نصف سرعت اصلی خودرو را از آن خود کند.تیم سازنده این پروژه که از 110 سرمایه گذار تشکیل شده است به زودی رکورد مورد نظر را در صحرای کالاهاری آفریقای جنوبی به دست می آورند. برای رسیدن به حداکثر رکورد موردنظر زمین کاملا مسطحی به طول حداقل 19 کیلومتر و عرض سه کیلومتر نیاز است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی