پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرنس فیلیپ

بی دقتی همسر ملکه انگلستان در رانندگی دردسرساز شد

برخی منابع از احتمال شکایت از همسر 97 ساله ملکه انگلستان به دلیل بی دقتی در رانندگی و تصادف وی خبر می دهند. نیک فریمن یک کارشناس حقوق در زمینهٔ جرائم رانندگی به نشریه تایمز گفت: پرنس فیلیپ می‌تواند با واگذاری گواهینامه از اینکه گناهکار شناخته شود جلوگیری کند. کاخ باکینگهام اعلام کرد: خودروی لندرور […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۷

برخی منابع از احتمال شکایت از همسر 97 ساله ملکه انگلستان به دلیل بی دقتی در رانندگی و تصادف وی خبر می دهند. نیک فریمن یک کارشناس حقوق در زمینهٔ جرائم رانندگی به نشریه تایمز گفت: پرنس فیلیپ می‌تواند با واگذاری گواهینامه از اینکه گناهکار شناخته شود جلوگیری کند.

کاخ باکینگهام اعلام کرد: خودروی لندرور این شاهزاده انگلیسی در یک حادثه رانندگی در منطقه نورفلک در شرق انگلیس از جاده منحرف و واژگون شده است. پرنس فیلیپ، که خود راننده خودرو بوده است در این حادثه آسیبی ندید.
به گفته شاهدان عینی او هوشیار بوده اما به‌ شدت شوکه شده است. این شاهزاده انگلیسی هم‌ اکنون برای استراحت به کاخ ساندرینگهام که از اقامتگاه‌ های خانواده سلطنتی به شمار می‌رود منتقل‌ شده است.
یک سخنگوی اداره پلیس منطقه نورفلک گفت: براساس رویه قانونی تحقیقات درباره این حادثه در جریان است و اقدام مقتضی انجام خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد که در خودروی مقابل یک نوزاد 9 ماهه بوده که آسیبی ندیده است، اما راننده خودرو که یک زن 28 ساله بوده و یکی دیگر از مسافران که یک زن 45 ساله بوده اند، در ناحیه زانو و مچ دست آسیب‌ دیده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که این تصادف پس از ورود خودروی شاهزاده انگلیسی از یک خیابان فرعی به اصلی صورت گرفته است. به‌ این ‌ترتیب طبق قوانین راهنمایی و رانندگی انگلیس او به دلیل بی‌دقتی گناهکار شناخته خواهد شد.

فریمن می‌گوید اگر شاهزاده انگلیسی متعهد شود که دیگر پشت فرمان نخواهد نشست می‌تواند از اینکه گناهکار شناخته شود جلوگیری کند.

این گزارش می افزاید که او در جریان آخرین سفر رسمی باراک اوباما رئیس‌ جمهوری آمریکا به لندن و دیدار با خاندان سلطنتی، راننده خودرویی بود که سرنشینان آن اوباما، همسرش و ملکه الیزابت بودند. همان زمان بود که رسانه‌های انگلیسی بحث سن مجاز برای رانندگی افراد مسن را مطرح کردند.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، سرنشینان خودروی مقابل اینک در بیمارستانی تحت درمان هستند و این امکان وجود دارد که آن‌ها بخواهند از همسر ملکه انگلیس شکایت کنند. در این صورت پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شده و دردسر تازه‌ای برای خاندان سلطنتی شکل خواهد گرفت.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در 6 سال گذشته، 5 نفر در اثر سوانح رانندگی در این خیابان جان خود را از دست‌ داده‌اند. شهرداری منطقه نورفلک اینک در نظر دارد تا حداکثر سرعت مجاز را از 60 مایل در ساعت به 50 مایل در ساعت کاهش دهد و دوربین‌های سرعت‌ سنج نصب کند.

پرنس فیلیپ که لقب رسمی دوک ادینبرو را یدک می‌کشد، بیش از یک سال است که به دلیل کهولت سن از انجام وظایف سلطنتی بازنشسته شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی