پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چپ کردن پژو آردی توسط بدلکار ترکیه‌ای

چپ کردن پژو آردی توسط بدلکار ترکیه‌ای

رشته بدلکاری یکی از پرمخاطره‌ترین رشته‌ها به حساب می‌آید. بدلکارانی باید نقش بازیگر اصلی را انجام دهند با جان خود معامله‌ای سنگین انجام می‌دهند. چندسالی است که در ایران نیز تیم‌های بدلکاری مختلفی تشکیل شده. پایه گذار رشته بدلکاری در ایران مرحوم پیمان ابدی بدلکار معروف سریال هشدار برای کبری11 بود. بعد از درگذشت پیمان […]

javankhodro
دوشنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

رشته بدلکاری یکی از پرمخاطره‌ترین رشته‌ها به حساب می‌آید. بدلکارانی باید نقش بازیگر اصلی را انجام دهند با جان خود معامله‌ای سنگین انجام می‌دهند. چندسالی است که در ایران نیز تیم‌های بدلکاری مختلفی تشکیل شده. پایه گذار رشته بدلکاری در ایران مرحوم پیمان ابدی بدلکار معروف سریال هشدار برای کبری11 بود. بعد از درگذشت پیمان ابدی این رشته توسط شاگردان وی هم‌چنان در حال گسترش و پیشرفت است.

تیم بدلکاران ایرانی نزدیک به 7ماه است که در این حوزه فعالیت دارد. این تیم در بخش بین‌المللی نیز فعالیت دارد. فیلم انگلیسی «علی و نینو» از آخرین کارهایی بود که این تیم در آذربایجان با بدلکاران خارجی انجام داد. البته عمده‌ فعالیت‌های این تیم در ایران است. در جدیدترین برنامه‌ای که توسط این گروه انجام شد، چپ کردن یک دستگاه پژو آردی توسط یک بدلکار ترکیه‌ای بود. این برنامه با همکاری بدلکار ترکیه‌ای با نام «فاتیح اگورلو» انجام شد. اگورلو طراح بخش صحنه‌های بدلکاری تیم جیمزباند در ترکیه است. هم‌چنین بدل بازیگرانی نظیر کریستین بیل، راسل کرو و اسکات ادکینز بوده. تخصص وی نیز در هنرهای رزمی و پرش است. ازآنجایی که هدف تیم بدلکاران ایرانی ارتباط و همکاری بیشتر در بخش بین‌المللی است از این بدلکار حرفه‌ای برای چپ کردن این خودرو استفاده شد.

امیر بدری که عضو سابق تیم بدکاران13 بوده ، در این گروه به عنوان طراح صحنه‌های بدلکاری شناخته می‌شود. وی در خصوص فعالیت تیم بدلکاران ایرانی گفت: «ما سعی داریم مراودت‌های بین‌المللی خود را با تیم‌های خارجی افزایش دهیم. این ارتباط بیشتر باعث پیشرفت صنعت سینما خواهد شد. این صحنه چپ شدن خودرو یکی از بهترین صحنه‌هایی بود که توسط تیم بدلکاری ایرانی تهیه شده. البته این اولین باری است که یک بدلکار خارجی در بخشی از بدلکاری در ایران حضور می‌یابد.»

این صحنه در بلوار پاکنژاد شهرک غرب انجام شد. وقتی خودرو به سکوی پرش برخورد کرد با زاویه‌ای مناسب چند دوری را به صورت 360 درجه چرخید و به زمین برخورد کرد. ایمن‌سازی داخل کابین نیز باعث شد تا فاتیح اگورلو که راننده خودرو بود هیچ آسیبی نبیند. این کله‌معلق در حدود 2 الی 3 دور چرخش خودرو را به همراه داشت و به نوعی یکی از بی‌نظیرترین صحنه‌های بدلکاری در ایران بود.

چپ کردن پژو آردی توسط بدلکار ترکیه‌ای چپ کردن پژو آردی توسط بدلکار ترکیه‌ای چپ کردن پژو آردی توسط بدلکار ترکیه‌ای چپ کردن پژو آردی توسط بدلکار ترکیه‌ای چپ کردن پژو آردی توسط بدلکار ترکیه‌ای چپ کردن پژو آردی توسط بدلکار ترکیه‌ای

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • یه پسر | 17/06/1394 در 00:26

    حیف ماشین

کیوسک مطبوعاتی