پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توقف خودروهای هوشمند با لیزر

توقف خودروهای هوشمند با لیزر

جاناتان پتیت محقق حوزه نرم افزار در شرکت امنیتی Security Innovation ، موفق به تولید یک سیستم لیزری کم هزینه و ساده شده که با استفاده از این سیستم می توان اشیایی شبح مانند را بر سر راه خودروهای هوشمند بدون نیاز به راننده قرار داد ، که در این صورت چون خودروهای هوشمند قادر […]

javankhodro
جمعه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

جاناتان پتیت محقق حوزه نرم افزار در شرکت امنیتی Security Innovation ، موفق به تولید یک سیستم لیزری کم هزینه و ساده شده که با استفاده از این سیستم می توان اشیایی شبح مانند را بر سر راه خودروهای هوشمند بدون نیاز به راننده قرار داد ، که در این صورت چون خودروهای هوشمند قادر به تشخیص ماهیت واقعی این اشیا نیستند و آنها را یک انسان واقعی تصور می کنند از این رو از سرعت خود می کاهند. اگر تعداد این موانع قلابی شبح مانند زیاد شود، خودرو به طور کامل متوقف می شود.

آقای پتیت ، از اشعه لیزر مشابه با قلم های لیزری موجود در بازار برای تولید پالس های لیزری استفاده کرد و بدین منظور از یک رایانه ارزان قیمت Raspberry Pi کمک گرفت.

این سیستم  می تواند به سرعت اجسام قلابی مانند دیوار، خودرو، عابر پیاده و … تولید کند که این امر موجب فریب خوردن خودروهای هوشمند شده و در نهایت منجر به توقف آنها می شود.می توان از این سیستم برای کم کردن سرعت خودروها در خیابان های خاصی استفاده کرد .

 توقف خودروهای هوشمند با لیزر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی