پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترخیص خودرو

15 هزار خودروی دپو شده در گمرک متعلق به مردم است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت:  با محاسبه نرخ ارز روز حدود ٨هزار میلیارد تومان خودرو در گمرک وجود دارد که همه متعلق به مردم است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه با بیان اینکه مهلت مصوبه اجرایی هیئت دولت درخصوص ترخیص خودرو‌های […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت:  با محاسبه نرخ ارز روز حدود ٨هزار میلیارد تومان خودرو در گمرک وجود دارد که همه متعلق به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه با بیان اینکه مهلت مصوبه اجرایی هیئت دولت درخصوص ترخیص خودرو‌های در گمرک مانده تا ۲ روز دیگر به پایان می‌رسد، گفت: تنها تعداد کمی از خودرو‌های در گمرک مانده ترخیص شده‌اند که تعداد آنها حتی به یک‎هزار دستگاه هم نمی‌رسد و این تعداد اندک به تعادل‎بخشی به بازار کمکی نمی‌کند.

دادفر افزود: خریدارانی که بیش از یک‌سال‌ونیم تمام هزینه‌های خرید خودرویی را پرداخت کرده‌اند، با انتشار این اخبار خود را محق می‌دانند که خودرو ترخیصی در اختیار آنان قرار بگیرد و این موضوع اختلافات میان شرکت‌های نمایندگی و مردم را افزایش خواهد داد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه ١۵هزار خودرو در گمرکات دپو شده است، اظهار کرد: با محاسبه نرخ ارز روز حدود ٨هزار میلیارد تومان خودرو در گمرک وجود دارد که همه متعلق به مردم است.

وی گفت: از ١۵هزار خودروى موجود، ٢۵٠٠خودرو بر اساس اعلام دستگاه قضایى مرتکب تخلف شده‌اند که این تعداد باید مورد بررسى قرار بگیرند.

دادفر در خصوص پرداخت رشوه برای ثبت سفارش خودرو افزود: زمانی که تمام سرمایه و زندگی یک فرد در یک کسب و کار است و یک شبه همه سرمایه خود را در خطر می‌بیند ممکن است چنین اتفاقاتی بیفتد، البته همه خلاف قانون انجام نداده‌اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره شکایت این انجمن در دادسرای کارکنان دولت از خسروتاج معاون وزیر صنعت، محمدی و علی‌آبادی کارشناس و مدیرکل وزارت صنعت تصریح کرد: اتهامی که به آنها وارد کردیم سوءاستفاده از جایگاه شغلی، ایجاد اخلال در نظم اقتصادی و همچنین صدور دستور برخلاف قوانین و مقررات بوده است.

وی گفت: بعد از گذشت ۲۰ روز حکم برائت این افراد صادر شد و این موضوع موجب شد طی نامه‌ای موضوع را به رئیس قوه قضاییه انعکاس دهیم تا مجدد آن پرونده مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: در آن زمان اگر تصمیم صحیح و قانونی گرفته می‌شد امروز با این مشکلات و رشوه‌ها مواجه نبودیم، حتی اگر شرایط کشور ایجاب می‌کرد که محدودیت واردات داشته باشیم راه‌های دیگری برای این کار وجود داشت.

انتهای پیام/

موافقت با ترخیص خودرو های ثبت سفارش نشده دور از ذهن نیست

موافقت رئیس کل گمرک با ترخیص خودرو های دپو شده

اطلاع رسانی مراحل پذیرش تا ترخیص خودرو توسط پیامک به مشتریان ایران خودرو

ممنوعیت ترخیص خودرو های وارداتی غیرمجاز باقیمانده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی