همه برای ساخت پژو 301 بسیج شدند

به گفته ی دبیر انجمن قطعه سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ساخت پژو 301 با همکاری قطعه سازان داخلی بدون حضور خارجی ها کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو به جلسه اخیر قطعه سازان و مسئولان شرکت ایران خودرو اشاره کرد و گفت: قالب سازی قطعات مربوطه آغاز شده و این خودرو در اسفند امسال به تولید انبوه خواهد رسید.

وی اشاره کرد: قراردادهای برخی قطعه سازان امضا شده و بقیه در حال انعقاد قرارداد هستند و در واقع داخلی سازی قطعات حتی شامل یی. سی. یو (کامپیوتر خودرو) و سایر قطعات الکترونیک نیز می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تاکید کرد: کمبود نقدینگی مهمترین مشکل پیش روی قطعه سازان است که موضوع سرمایه گذاری را سخت می‌کند، زیرا ساخت قالب‌ها، تأمین تجهیزات و ماشین آلات هزینه بر است.

وی گفت: درخواست قطعه سازان از ایران خودرو، تخصیص بودجه جداگانه ای برای این پروژه است که در این زمینه قول مساعد داده شد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو موضوع تحریم‌های سال‌های 90 و 91 و خروج پژو از ایران را یادآور شد و گفت: در سطح عملیاتی، مشکلات قطعه سازان نسبت به دور گذشته تحریم‌ها کمتر است، زیرا در این زمینه صاحب تجربه شده‌اند و بسیاری مواد و قطعات جایگزین را یافته‌اند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی، نحوه عمل نهادهای اجرایی مثل بانک مرکزی و گمرک است، که باید بدانند در شرایط تحریم چگونه اقدام کنند، اما آنها در تصمیم گیری ها تعلل دارند.

بیگلو درباره مباحث حقوقی ساخت خودروی پژو 301 در حالی که شرکت مادر پژو از ایران خارج شده، تشریح کرد: این شرکت فرانسوی باید ابتدا خسارت خروج غیرمترقبه خود از بازار کشورمان را تعیین تکلیف کند و سپس در این زمینه مدعی باشد.

براساس توافق برجام مقرر بود خودرو پژو 301 به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با ساخت داخل بالای 50 درصد تولید شود.

پیشتر «هاشم یکه زارع» مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران گفته بود: این خودرو بدون حضور پژو و با توانمندی قطعه سازان و صاحبان دانش فنی ایرانی و همچنین مواد اولیه داخلی تولید می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، تا پایان سال 98 انتظار می رود این خودرو به تولید انبوه برسد.

وی اشاره کرد: وقتی قرار است خودرویی بدون کمک خارجی تولید شود، به طور قطع بیش از 70 تا 80 درصد به خودکفایی رسیده است.

یکه زارع، درباره قطعه ایی. سی. یو (ECU) یا همان کامپیوتر خودرو نیز گفت: در این زمینه با کمک استادان دانشگاه‌ها و افراد صاحب دانش فنی، در ایران خودرو اقدام‌های خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

ساعت طرح فروش فوری ایران خودرو تغییر کرد

برگزاری نخستین نشست مشترک ساپکو و سازندگان پروژه خودرو 301

همه باید برای رفع مشکلات صنعت خودرو تلاش کنیم

منابع تامین لوازم یدکی و قطعات ، ایران خودرو تغییر کرد

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!
  1. s.moein

    به نظر من آرمشم دیگه پژو نزنن یه خورده قیافه شو تغییر بدن مثل رانا که از اس دی کپی کردن ایرانی بشه گور بابای پژو که رفتش از ایران