پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

آرامش در بازار خودرو برقرار است / قیمت تولیدات داخلی نزولی و وارداتی ها ثابت است

به گفته ی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، طی 10 روز گذشته در بازار خودرو قیمت محصولات ایران خودرو روند کاهشی، تولیدات سایپا اختلاف قیمت را تجربه نکرده اند و قیمت خودروهای خارجی هم ثابت و در برخی موارد کاهش یافته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، طی 10 روز گذشته در بازار خودرو قیمت محصولات ایران خودرو روند کاهشی، تولیدات سایپا اختلاف قیمت را تجربه نکرده اند و قیمت خودروهای خارجی هم ثابت و در برخی موارد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: طی 10 روز گذشته محصولات ایران‌خودرو با کاهش قیمت مواجه شده است.

به عنوان مثال پژو 206 تیپ 5 از 101 به 94 میلیون، سمند از 86 به 79.5، پژو 206 تیپ 2 از 84 به 79.5 میلیون و پژو 405 از 81 به 77.5 میلیون تومان رسیده است.

در خصوص محصولات سایپا اختلاف قیمت خاصی مشاهده نشده است. در این رابطه نیز پراید 111 قیمت 50 میلیون تومانی و پراید 131 با 45 میلیون تومان به فروش می‌رسند. تنها خودروی ساینا نسبت به 10 روز گذشته حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

در خصوص خودروهای وارداتی نیز قیمت‌ها در برخی موارد ثابت و در مواردی دیگر کاهشی بوده است.

قیمت منطقی پراید چقدر است؟

وی ادامه داد: خرید و فروش در بازار خودرو به ندرت صورت می‌پذیرد و تنها اگر کسی به خودرو نیاز داشته باشد اقدام به خرید می‌کند. اینگونه افراد نیز معمولا به سمت خرید خودروهای ارزان‌قیمت می‌روند.

هم اکنون قیمت‌های فعلی پراید غیر منطقی است و باید به حدود 40 الی 30 میلیون تومان برسد.

در هر صورت زمانی که در بازار خریدار وجود نداشته باشد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و این روند ادامه خواهد داشت.

با توجه به این که خریدار اقدام به خرید خودرو نمی‌کند این بدان معنا است که قیمت‌ها را بالا می‌دانند. اگر خودروهایی که در کف کارخانه‌ها مانده است به بازار راه پیدا کند قیمت‌ها بیش از پیش شکسته می‌شود.

طی 45 روز گذشته پژو 206 تیپ 5 حدود 36 میلون تومان کاهش قیمت داشته است. با توجه به دستکاری قیمت‌ در سایت‌ها، قیمت پژو 206 تیپ 5 تا 132 میلیون تومان نیز رسیده بود.

خرید از نمایشگاه یا سایت؟

موتمنی در پایان بیان کرد: خوشبختانه قیمت‌ها به مرور در حال کاهش است اما عرضه شرایط مناسبی را همچنان ندارد.

خودرو یک کار تخصصی است و تمام کلاه‌برداری‌ها از طریق سایت‌ها انجام می‌شود. خریداران باید خریدها را از نمایشگاه‌ها و مراکزی که پروانه کسب دارند انجام دهند و در این صورت مشکلی به وجود نخواهد آمد.

زمانی که از فضای مجازی خریداری انجام می‌شود ممکن است قیمت‌ها بالاتر از حد معمول یا خودرو دچار مشکل فنی باشد.

این نکته را نیز باید گفت که شیوه قیمت‌گذاری نمایشگاه‌داران بر اساس عرضه و تقاضا است.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

آغاز فروش فوری سراتو آپشنال از ساعت 10 صبح امروز

اصلاح رفتارها، فرآیندها و عملکردها در صنعت خودرو در گرو خصوصی سازی

دلال بازی بزرگترین عامل گرانی در بازار خودرو

روند کاهش قیمت خودرو در بازار تداوم دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی