پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مصرف بنزین

ترکیبات گوگرد عامل اصلی تعیین کیفیت بنزین

به گفته رییس پژوهشگاه صنعت نفت، تمام پروژه‌هایی که به‌ نوعی منجر به حذف گوگرد می‌شود از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی است که به افزایش کیفیت بنزین و گازوییل کمک می‌کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو جعفر توفیقی رییس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت بنزین ترکیبات گوگرد […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۸

به گفته رییس پژوهشگاه صنعت نفت، تمام پروژه‌هایی که به‌ نوعی منجر به حذف گوگرد می‌شود از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی است که به افزایش کیفیت بنزین و گازوییل کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جعفر توفیقی رییس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت بنزین ترکیبات گوگرد است تشریح کرد: به تازگی طرحی برای طراحی، نصب و راه‌اندازی واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام استارت خورده است که همین پروژه نقش ویژه‌ای در کاهش گوگرد دارد.

این مقام مسئول در پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه در پژوهشگاه صنعت نفت علاوه‌ بر تکنولوژی رایج برای حذف گوگرد، روی تکنولوژی‌های نوین تحقیق و بررسی کرده‌ایم و به نتایجی نیز دست یافته‌ایم ادامه داد: بر این باوریم که این تکنولوژی می‌تواند میزان ترکیبات گوگرد را بسیار کاهش دهد.

وی با اشاره به در حال اجرا بودن پروژه ای در فاز 2 و 3 پارس جنوبی که بر طبق آن حذف مرکاپتان در دستور کار قرار گرفته است، اشاره کرد: مرکاپتان‌ها از ترکیبات آلوده‌کننده گوگردی هستند که حذف آن‌ها می‌تواند نقش بسزایی در این امر داشته باشد.

توفیقی ادامه داد: تمام پروژه‌هایی که به‌ نوعی منجر به حذف گوگرد می‌شود از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی است که به افزایش کیفیت بنزین و گازوییل کمک می‌کند و پژوهشگاه نیز در این ارتباط پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کیفیت بنزین اظهار کرد: این مساله مربوط به حوزه پالایش و پخش است و بنده در این مورد اظهار نظر نخواهم کرد اما با توجه به راه‌اندازی فازهای پالایشگاه خلیج فارس اکنون یورو چهار و یورو پنج تولید می‌شود که استاندارد بالایی دارد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

ارتقاء کیفیت بنزین در سال‌های گذشته

ایران بزرگ ترین تولید کننده بنزین در میان کشورهای اوپک و منطقه

مراقب جیب خود باشید/ بنزین همچنان تک نرخی است

صادرات بنزین رونق گرفت

اتصال کارت سوخت به کارت های بانکی منتفی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی