پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی اینترنتی

نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی محدود می شود

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، برای کرایه تاکسی های اینترنتی سقف مشخص می شود لازم به ذکر است که درصورت عدم اجرا ضوابط ، جریمه برای شرکت ها در نظر گرفته شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۸ مهر ۱۳۹۸

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، برای کرایه تاکسی های اینترنتی سقف مشخص می شود لازم به ذکر است که درصورت عدم اجرا ضوابط ، جریمه برای شرکت ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با توجه به نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی در پی دستورالعمل ابلاغ شده از سوی وزارت کشور، اظهار کرد: تعیین نرخ کرایه‌ این تاکسی‌ها کماکان طبق ضوابط تعیین شده در اختیار مالکان این شرکت‌هاست.

وی در این راستا اشاره کرد: نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که از این پس سقف کرایه آنها تابع نرخ‌های مصوب شورای شهر برای تاکسی‌های تلفنی است و نباید نرخ‌هایشان را در حالت داینامیک افزایش دهند؛ در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد شرکت‌ها مکلف هستند قبل از تأیید سفر به مسافر اعلام کنند که این نرخ‌ها از نرخ مصوب شورا برای تاکسی‌های تلفنی به دلیل ترافیک یا تقاضای زیاد، بالاتر است و مسافر با علم به این موضوع تصمیم به استفاده از خودروی آنها کند چرا که در چنین شرایطی نرخ خودروهای آژانس یا تاکسی‌های تلفنی از آنها کمتر خواهد بود.

این مقام مسئول شهرداری تهران توضیح داد: مشخصات راننده‌ها و خودروهایشان در سیستم وزارت کشور با عنوان «سماس» بارگذاری می‌شود و این وزارتخانه راننده‌های هر شهر را به شهرداری مربوطه ارجاع می‌دهد. شهرداری نیز مشخصات راننده‌ها و خودروهایشان را با ضوابطی که در دستورالعمل آمده کنترل می‌کنند و در صورتی که هر یک از ضوابط را نداشته باشند به شرکت مربوطه اعلام خواهند کرد.

به گفته پور سید آقایی شرکت نیز طی یک هفته مکلف به رفع مشکل یا عدم استفاده از راننده یا خودروی وی است. در غیر این صورت یعنی درصورتی که شرکت نسبت به تأمین ضابطه تعیین شده اقدام نکند، روزانه 50 هزار تومان جریمه خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

خرید و فروش خودرو تاکسی در برخی خطوط تائید شد

نرخ جدید کرایه ها روی تمامی ایستگاه های تاکسی نصب شده است

لزوم تجدید نظر در نرخ کرایه تاکسی

60 درصد خطوط تاکسیرانی تهران مجهز به سامانه پرداخت الکترونیک

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ مشروط به نصب برچسب قیمت‌های جدید

نرخ جدید کرایه تاکسی در تهران منتظر تصویب شورای شهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی