پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارک کردن در پیاده روها

پارک کردن در پیاده روها مشمول جریمه 40 هزار تومانی خواهد شد

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: توقف و پارک کردن وسایل نقلیه سواری و موتوری در پیاده رو‌ها ممنوع و دارای جریمه است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: توقف در حریم پیاده […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۴ آذر ۱۳۹۸

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: توقف و پارک کردن وسایل نقلیه سواری و موتوری در پیاده رو‌ها ممنوع و دارای جریمه است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: توقف در حریم پیاده رو‌ها یکی از انواع تخلفات ساکن است. این تخلف، باعث ایجاد بی نظمی ترافیکی در سطح شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود.

این مقام ارشد راهور در این راستا ادامه داد: کسانی که جلوی در خانه‌های خود در پیاده رو‌ها پارک می‌کنند، برای خودرو‌ های عبوری و کسانی که در سایر خیابان‌های غیر محل سکونتشان توقف می‌کنند، برای ساکنین آن محله ایجاد مزاحمت می‌کنند.

وی با توضیح اینکه میزان بروز این تخلف در تهران قابل توجه است توضیح داد: عنوان جریمه‌ای برای توقف وسایل نقلیه در پیاده رو وجود دارد و مبلغ 40 هزارتومان اعمال قانون به آن تعلق خواهد گرفت.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین بیان کرد: طبق ماده 163 آئین نامه راهنمایی ورانندگی توقف در پیاده‌رو، جزء اماکن ممنوع است و افراد داوطلب دریافت گواهی نامه این آئین نامه را امتحان داده و گواهینامه می‌گیرند.

رزاقی با اشاره به اینکه تمام قوانین برای موتورسیکلت‌ها هم صدق می‌کند، گفت: تمام قوانین مانند سرعت، سبقت، توقف و… برای خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها برابر است. از آن جایی که موتورسیکلت‌ها جای کمتری را اشغال می‌کنند، پارک آن‌ها در اماکن ممنوعه بیشتر از خودرو‌ها است.

وی اشاره کرد: شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه 110، توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها را گزارش دهند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

طرح کاهش آلودگی هوا سبب شده مردم از معابر پیرامونی طرح استفاده کنند

سگ گردانی و حمل سگ در خودرو غیر قانونی است

ترافیک تهران در روزهای آینده سنگین‌تر می شود/ عدم افزایش ترافیک نسبت به مهر 97

افزایش 30 درصدی ترافیک تهران/ تمهیدات پلیس و شهرداری برای روزهای پر ترافیک مهر ماه

موضوع دریافت گواهینامه موتورسیکلت بانوان غیر قطعی است

خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی از چرخه خدمات دهی حذف می شوند

برچسب‌ها : آماده باش پلیس راهور ناجااداره حقوقی پلیس راهور ناجااس ام اس تخلف رانندگیافزایش برخورد با تخلفات رانندگیامداد خودرو متخلفاولویت های پلیس راهنمایی و رانندگیبرخورد با افراد مشهور متخلفبرخورد با تخلف های حادثه سازبرخورد با تخلفات رانندگیبرخورد با تخلفات رانندگی شبانه و دور دوربرخورد با متخلفانبرخورد با مراکز متخلفبرخورد برابر با متخلفانبرخورد پلیس با تخلفات رانندگیبرخورد پلیس راهور با متخلفانبرخورد پلیس متخلفانبروز تخلف از خودروسازانتخلفتخلف حادثه سازتخلف خودروتخلف خودروسازانتخلف در واردات خودروخودروخودروهای پلیس راهوررئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهوررئیس پلیس راهنمایی و رانندگیرئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخترئیس پلیس راهوررئیس پلیس راهور تهرانرئیس پلیس راهور ناجارییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگسامانه پیامکی پلیس راهنمایی و رانندگیسرعت و سبقت غیر مجازپارک کردن در پیاده روهاپلیس راهنمایی و رانندگی

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • محمد | 12/10/1400 در 15:52

    بخاطر پارک موتور در پیاده رو توقیف میکنن؟

  • شهروند | 30/04/1401 در 12:45

    جناب سرهنگ چرا قانون را سانسور می کنید؟ ماده 12 قانون شما را مکلف می کند وسیله نقلیه متخلف را به پارگینگ منتقل کنید. چه کسی به شما اجازه داده که قانون را اجرا نکنید. موتورسیکلت ها که اصلا جریمه نمی کنید، شما طرفدار مجرمین و خلافکارها هستید.

کیوسک مطبوعاتی