پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وینترکورن مدیرعامل فولکس‌واگن

کناره گیری وینترکورن از سمت مدیرعاملی فولکس‌واگن

در پی رسوایی بزرگ شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان و احتمال محکوم شدن آن به پرداخت چندین میلیارد دلار جریمه به آژانس حفاظت محیط‌ زیست آمریکا، مارتین وینترکورن مدیرعامل این شرکت از سمت خود استعفا داده است.وی ضمن قبول اشتباه صورت گرفته و پذیرش تقلب در محاسبه میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت محصولات این […]

javankhodro
یکشنبه - ۵ مهر ۱۳۹۴

در پی رسوایی بزرگ شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان و احتمال محکوم شدن آن به پرداخت چندین میلیارد دلار جریمه به آژانس حفاظت محیط‌ زیست آمریکا، مارتین وینترکورن مدیرعامل این شرکت از سمت خود استعفا داده است.وی ضمن قبول اشتباه صورت گرفته و پذیرش تقلب در محاسبه میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت محصولات این شرکت، مسئولیت خطای پیش‌آمده در این زمینه را برعهده گرفته و گفته: “در اشتباهی که برای شرکت فولکس‌واگن رخ داده شریک است”.

وینترکورن مدیرعامل فولکس‌واگن

متنی که توسط وی قرائت شده و به‌طور رسمی روی پایگاه اینترنتی شرکت فولکس‌واگن قرار گرفته بدین شرح است:

از اتفاق پیش‌آمده در روزهای گذشته شوکه شده، و حیرت زده‌ام چگونه چنین سوءرفتاری در مجموعه عظیم فولکس‌واگن رخ داده است. به‌عنوان مدیرعامل فولکس‌واگن مسئولیت اشتباه پیش‌آمده در نحوه اندازه‌گیری مواد آلاینده موتورهای دیزلی را می‌پذیرم و به درخواست هیئت‌مدیره مبنی بر پایان مدیریتم در این شرکت گردن نهاده و از سمت خود استعفا می‌دهم، با عطف به این موضوع که همواره برای شرکت کاری را انجام می‌دادم که به نفع آینده شرکت بود و از اشتباه صورت گرفته هیچ اطلاعی نداشتم.
فولکس‌واگن احتیاج مبرمی به یک شروع دوباره دارد و برای این کار نیازمند بازآرایی نیروهای خود است. من با استعفای خود راه را برای این اصلاحات باز می‌کنم.
رؤیای من همواره تلاش برای پیشرفت شرکت و خدمت به کارکنان و مشتریان بوده است و فولکس‌واگن همواره بخشی از زندگی من بوده و خواهد بود.
پروسه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی درزمینهٔ اشتباه شرکت باید همچنان ادامه یابد و این تنها راه برای کسب پیروزی و اعتماد دوباره است. من معتقدم فولکس‌واگن و تیم حاضر در آن می‌تواند بر این بحران غلبه کند.

دادگاه عالی فدرال آمریکا در پی رسوایی اخیر ، شرکت فولکس‌واگن را به فراخوان 400 هزار دستگاه از محصولاتش و جریمه‌ای سنگین محکوم نموده است. گفته می‌شود هزینه این جریمه و فراخوان چیزی بیش از 18 میلیارد دلار هزینه روی دست فولکس‌واگن خواهد گذاشت. به علت این رسوایی سهام فولکس‌واگن در بازارهای مالی اروپا و امریکا با افت شدیدی مواجه شده و در برخی بازارها تا سی درصد ارزش خود را از دست داده است.

وینترکورن مدیرعامل فولکس‌واگن

همین 20 روز پیش بود که شرکت فولکس‌واگن دوران ریاست مارتین وینترکورن را تا پایان سال 2018 تمدید کرد. پس از اختلاف‌های به‌وجود آمده بین وینترکورن و فردیناند پیچ، رئیس سابق هیئت‌مدیره، این یک پیروزی بزرگ برای مدیرعامل فولکس‌واگن محسوب می‌شد. اما ،گویا بخت با وینترکورن یار نبود . لازم به یادآوری است که گروه فولکس‌واگن در طول شش ماهه نخست سال 2015 میلادی عنوان بزرگترین خودروساز جهان را به لحاظ تعداد فروش خودرو به‌دست آورده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی