پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

تولید 670 هزار دستگاه خودرو طی 10 ماهه نخست سال جاری

براساس آمارهای بدست آمده طی ۱۰ ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۲۱۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت طی ۱۰ ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۲۱۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

براساس آمارهای بدست آمده طی ۱۰ ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۲۱۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت طی ۱۰ ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۲۱۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/ ۱۷ درصد کاهش داشته است.

در این مدت ۶۱۳ هزار و ۵۰۸ دستگاه سواری توسط شرکت‌های خودروساز تولید شد که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲/ ۱۹ درصد کاهش داشته است.

طی ۱۰ ماهه امسال تولید ون ۵/ ۸۵ درصد، مینی‌بوس و میدل ۲/ ۵۷درصد، اتوبوس‌ ۶/ ۱۴ درصد و کامیونت، کامیون و کشنده ۷۲ درصد افت داشته است.

در عین حال، تولید وانت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱/ ۲۵ درصد افزایش داشته است.بررسی وضعیت تولید انواع خودرو در دی‌ ماه امسال نیز نشان می‌دهد در این ماه ۹۶ هزار و ۶۵۲ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به دی ۹۷ افزایش ۹/ ۸۴ درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرده است.

در این ماه، تولید سواری به ۸۸ هزار و ۶۵۷ دستگاه رسیده که در مقایسه با دی سال گذشته ۶/ ۸۵ درصد افزایش داشته است.

در بررسی وضعیت تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو طی ۱۰ ماهه امسال باید به افت ۲/ ۱۸ درصدی تولید انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی اشاره کنیم به‌طوری که در این مدت ۲۹۳ هزار و ۵۱۷ دستگاه انواع خودرو توسط ایران‌ خودرو به تولید رسیده است.

طی ۱۰ ماهه امسال تولید سواری توسط ایران‌ خودرو با افت ۶/ ۱۷ درصدی نسبت به دی ۹۷ همراه بوده و به عدد ۲۸۸ هزار و ۲۵۱ دستگاه رسیده است.

تولید انواع خودرو توسط گروه صنعتی ایران‌ خودرو در دی امسال نیز به ۵۰ هزار و ۲۲۶ دستگاه رسید که نسبت به دی سال گذشته رشد ۱/ ۱۱۸ درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌دهد.

در این ماه، تولید سواری توسط ایران‌ خودرو معادل ۴۸ هزار و ۶۱۵ دستگاه بود که نسبت به دی ۹۷ با رشد ۱/ ۱۱۹ درصدی همراه بوده است.

در بررسی وضعیت تولید گروه صنعتی سایپا نیز طی ۱۰ ماهه امسال باید به افت ۳ درصدی تولید انواع خودرو در این گروه خودروسازی اشاره کنیم به‌طوری که در این مدت ۳۴۲ هزار و ۳۸۳ دستگاه انواع خودرو توسط سایپا به تولید رسیده است.

تولید سواری در این گروه خودروسازی نیز طی ۱۰ ماهه امسال ۳۰۰ هزار و ۲۲۴ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/ ۶ درصد افت داشته است.

تولید سایپا در دی امسال نیز به ۴۲ هزار و ۳۵۹ دستگاه رسید که نسبت به دی ۹۷ رشد ۷/ ۷۶ درصدی داشته است. در این ماه ۳۷ هزار و ۱۷۱ دستگاه سواری توسط سایپا به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹/ ۷۶ درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرده است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

وقتی آقای مدیر قفل تولید را باز می کند

صندوق نوآوری و شكوفايی از محصول دانش بنيان حمايت كند

الویت وزارت صمت افزایش عمق تولید داخلی است

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به خودروسازان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی