پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

چرا خودرو گران شد؟/ افزایش 10 درصدی قیمت خودرو نسبت به 29 اسفند ماه 98

نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بیان کرد: بررسی قیمت خودرو ها نسبت به ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه نشان می دهد که افزایش حدود ۱۰ درصدی ایجاد شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، درباره افزیش قابل توجه قیمت خودروهای داخلی در بازار، […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بیان کرد: بررسی قیمت خودرو ها نسبت به ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه نشان می دهد که افزایش حدود ۱۰ درصدی ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، درباره افزیش قابل توجه قیمت خودروهای داخلی در بازار، با بیان اینکه بررسی قیمت ها نسبت به ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه نشان می دهد که افزایش حدود ۱۰ درصدی ایجاد شده است اظهار کرد: برخی از نمایندگان شرکت های خودروساز از حدودا هفت یا هشت روز گذشته، کار خود را آغاز کرده اند. این نمایندگان تعدادی از خودروهای ویرایشی (کارتکس) را برای افرادی که بیش از ۱۸ ماه است که ثبت نام خودرو نداشتند، با قیمت بالا عرضه کرده اند. زمانی که فروشندگان خودرو می بینند که نمایندگان رسمی خودروسازان به طور مثال خودروی ۲۰۶ای که را پیش از سال جدید، ویرایشی ۹۵ میلیون تومان عرضه می کرده است، اکنون در حدود ۱۱۶ میلیون تومان می فروشد، قیمت های خود را بالا می برند.

وی، ضمن تاکید بر اینکه همیشه قیمت خودروهای ویرایشی (کارتکسی) برای مشتریان بازار، پایه قیمتی به حساب می آید، گفت: هرزمان که به طور مثال خودروی ویرایشی،۹۰ میلیون تومان باشد، در بازار آزاد حدود ۵ میلیون تومان بالاتر به فروش می رسد؛ چراکه در حقیقت نمایندگی های شرکت خوردوساز تریبون آن شرکت هستند و مصوبات شرکت را اجرا می کنند. بنابراین این قیمت ها مبنا و پایه قیمتی خودروها در بازار آزاد قرار می گیرد. این فروش های کارتکسی بر التهابات بازار افزوده سبب رشد قیمت ها در بازار شده است.

موتمنی در ادامه، افزود: از سوی دیگر، دلیل دیگر این افزایش قیمت ها این است که فعلا محصولات خودروسازان ایران خودرو و پارس خودرو، شماره گذاری و پلاک نمی شوند. در حقیقت بخش شماره گذاری این دو خودروساز تعطیل بوده و ماشین ها پلاک ندارند، نمایندگان هم که خودروهای پلاک نشده را خریداری را نمی کنند. در حال حاضر خودروهایی که در بازار موجود هستند و شماره گذاری شده اند، پیش از سال جاری تحویل گرفته شده اند.

وی در رابطه با وضعیت معاملات در بازار خودرو، اعلام کرد: همچنان در بازار تقاضایی وجود ندارد، خریداری در بازار نیست و معاملات راکد است اما طی روزهای آینده با شروع رسمی معاملات، بازار به حال عادی باز خواهد گشت که به دنبال آن کاهش قیمت ها را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

خرید خودرو در شرایط فعلی کار عاقلانه ای نیست

تعطیلی بازار خودرو کشور همچنان ادامه دارد

ماشین اولی ها! / بهترین گزینه‌ها برای خرید نخستین خودرو ایرانی

طرح های پیش فروش خودرو درمان قطعی مشکل بازار خودرو نیست

کاهش چشمگیر معاملات در بازار خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی