پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

S2000 مدل 2018

هوندا S2000 مدل 2018 ،نورسیده NSX

شرکت ژاپنی هوندا که مدت‌هاست برای  حضور هرچه بیشتر در بخش خودروهای اسپرت بازار تلاش می کند، بعد از عرضه دوباره مدل nsx ، با ارائه تصاویری از قصد خود برای تولید مجدد کوپه محبوب و پرفروش S2000 پرده برداشت. این کوپه محبوب هوندا از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر و هیبریدی با قدرت […]

javankhodro
جمعه - ۱۷ مهر ۱۳۹۴

شرکت ژاپنی هوندا که مدت‌هاست برای  حضور هرچه بیشتر در بخش خودروهای اسپرت بازار تلاش می کند، بعد از عرضه دوباره مدل nsx ، با ارائه تصاویری از قصد خود برای تولید مجدد کوپه محبوب و پرفروش S2000 پرده برداشت.

این کوپه محبوب هوندا از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر و هیبریدی با قدرت 300 اسب بخار قدرت استفاده خواهد کرد و به تکنولوژی F1 نیز مجهز خواهد بود.قرار است که این مدل تا اواسط سال 2018 به بازار های جهانی راه پیدا کندو با قیمتی حدود 50 هزار پوند در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا عرضه شود.  پیش از این اتوبلاگ گزارش داده بود S2000 به‌شکل یک بچه nsx تولید خواهد شد و از یک موتور 2 لیتری توربو که در هوندا سیویک تایپ آر استفاده شده بود، بهره می برد.

منابعی نزدیک به هوندا گزارش داده‌اند دلیل تعلل هوندا در عرضه S2000 قوانین زیست‌محیطی انتشار گازهای گلخانه‌ای است. همین عامل نیز باعث شده تا هوندا بجای استفاده از گونه دولیتری در S2000 به یک پیشرانه هیبریدی کوچک‌تر و 1.5 لیتری تن دهد.

S2000 مدل 2018

هوندا با در نظر داشتن محبوبیت زیاد مدل s2000 به‌ویژه در بازار آمریکا ، درصدد است  که کوپه اسپرت و اندازه متوسط خود را که رقیبان سرسختی همچون آئودی TT، پورشه کیمن، ب‌ام‌و Z4 و آلفا رومئو 4C دارد به‌صورتی تولید و عرضه کند که در عین پاسخگویی به نیاز خریداران، استانداردهای همیشگی S2000 را نیز ارتقا دهد.

این شرکت ژاپنی بر این باور است که حضور یک کوپه موتور وسط که قیمتی متوسط داشته باشد در کنار مدلی همچون سیویک تایپ آر در میان محصولات اسپرت هوندا ، ضروری کی باشد.

از آنجایی که هوندا حضور پر رنگی در مسابقات فرمول وان و همکاری چشمگیری با مک‌لارن دارد به همین دلیل قصد دارد در S2000 از تکنولوژی‌های فرمول وان استفاده کند و همچون گذشته جیغ S2000 را در دور موتور 9000 دور در دقیقه بر سر رقیبانش آوار کند. در نسل نخست s2000  در سال 1999 و پس از بازگشت به مسابقات فرمول وان ، همین کار را تکرار کرده بود و توانست با این فرمول خودرویی موفق با لذت رانندگی بالا و قیمت مناسب به بازارهای جهانی عرضه کند.

S2000 مدل 1999

نخستین بار در نمایشگاه خودروی توکیو در سال 1995 بود که هوندا به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیسش از مدل مفهومی نسل نخست s2000 پرده برداشت. هوندا پیش از این تنها در دهه 1960 مدل‌هایی اسپرت و کوپه همچون S800 و S600 تولید نموده بود. این دو مدل که کوپه‌هایی کوچک و ابتدایی بودند به دو صورت سقف باز و مسقف تولید شدند و در مدتی کوتاه، محبوبیت مناسبی در بین ژاپنی‌ها یافت. در آن زمان رقیب اصیل مدل‌های کوپه هوندا از میان محصولاتی همچون تریومف اسپیت‌فایر، آستین هیلی اسپرایت و ام‌جی مید جت بودند و هوندا با قیمت ارزانش توانست بازار خوبی در میان جوانان کسب نماید.

برمبنای رندرهایی که به‌تازگی از این مدل درز نموده S2000 جدید شباهت فوق‌العاده‌ای به مدل NSX دارد و ادامه‌دهنده همان سبک طراحی است.

 منبع: پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی