به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، واردات کامیون های کارکرده به لحاظ اینکه عمدتا بسیار از آنها کار کشیده شده مقرون به صرفه و به صلاح کشور نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: مطابق بندی از قانون برنامه پنجم توسعه کشور، شرکتهای حمل و نقلی […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: مطابق بندی از قانون برنامه پنجم توسعه کشور، شرکتهای حمل و نقلی میتوانند به منظور نوسازی ناوگان خود خودروهای کامل تا سه سال کارکرد را وارد کنند.
به گفته این مقام صنفی، کامیونهای کارکرده در اتحادیه اروپا خود مالک نیستند، بلکه در اختیار و مالکیت شرکتهای حمل و نقلی هستند که به صورت سه شیفته از آنها کار کشیده میشود.
نعمت بخش ادامه داد: به همین دلیل، این خودروها پیمایش بالایی داشته، قطعات یدکی آنها نیازمند تعویض بوده و در مجموع خرید آنها به صرفه نیست.
وی بیان کرد: علاوه بر این، این خودروها باید از خدمات پس از فروش برخوردار بوده و تاییدیه سازمان ملی استاندارد ایران را اخذ کنند، اما ثابت کردن و اخذ همین استانداردها برای مالکان خودروها بسیار هزینهبر خواهد بود.
انتهای پیام/ منبع: ایرنا
دیدگاه خود را بنویسید