پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیمای ایران ایر

افزایش پروازهای داخلی منوط به اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا است

به گفته معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، رشد پروازهای داخلی تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: رشد پروازهای داخلی تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست و برقراری و توسعه پروازهای […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

به گفته معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، رشد پروازهای داخلی تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: رشد پروازهای داخلی تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست و برقراری و توسعه پروازهای خارجی هم در گروی مقررات بهداشتی دو کشور مبدا و مقصد است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سفرهای هوایی پس از شیوع ویروس کرونا در مقطعی به شدت کاهش یافت و در شرایط اوج این بیماری در کشور، تا ۹۵ درصد پروازهای داخلی هم به این خاطر کنسل شد، اما از اردیبهشت ماه، با مهار و کنترل تدریجی این ویروس تقاضا برای این سفر به مرور در حال افزایش است.

وی افزود: گرچه همچنان تقاضای سفرهای هوایی پایین است، اما این خدمت برقرار است و هرچه به سمت تابستان و کنترل بیشتر ویروس کرونا پیش می‌رویم، سفرهای هوایی داخلی افزایش می‌یابد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص میزان پروازهای خارجی نیز گفت: در بخش خارجی همچنان تعدادی پرواز به برخی کشورهای اروپایی و آسیایی برقرار است که بیشتر این پروازها برای بازگرداندن اتباع ایرانی از دیگر کشورهاست.

وی افزود: بحث افزایش پروازهای خارجی علاوه بر مقررات داخلی تابع مقررات سایر کشورها و وضعیت کنترل این بیماری در آن کشورهاست چراکه کشور ما از منظر کنترل کرونا در وضعیت بهتری نسبت به خیلی از کشورهای دیگر قرار دارد.

به گفته دهقان، در موضوع برقراری پروازهای خارجی، سازمان هواپیمایی کشوری تابع مقررات بهداشتی و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی همچنین در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پروازهای خارجی گفت: بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، از مسافران کشورهای پرخطر علاوه بر غربالگری و تست کرونا در فرودگاه، تعهد گرفته می‌شود که به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خانگی باشند و همچنین از مسافران کشورهای دیگر نیز تست غربالگری کرونا انجام می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: پروازهای خارجی که از قبل وجود داشته همچنان برقرار است، ولی پرواز جدیدی برقرار نشده است و در این خصوص منتظر اعلام شرایط وزارت بهداشت و همچنین تطبیق آن با مقررات بهداشتی دیگر کشورها هستیم.

انتهای پیام/ منبع: مهر

افزوده شدن 12 کشور به لیست پروازی هواپیمایی امارات

اطلاعی از نقص فنی جدید هواپیما فوکر 100 آسمان نداریم/ بازرسان سازمان هواپیمایی در حال بررسی موضوع هستند

صنعت هوانوردی 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی دریافت می کند

آیا پروازهای ایران به ترکیه از سر گرفته می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی