پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید کروز

عملکرد کروز در داخلی سازی از مهندسی معکوس به طراحی قطعات ارتقاء پیدا کرده است

شرکت صنایع تولیدی کروز در اوج شرایط سخت تحریمی و افزوده شدن مشکلات پیرامون ویروس منحوس کرونا توانست 3000 قطعه را همگام با دانش و تکنولوژی روز دنیا طراحی و بومی سازی کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت صنایع تولیدی کروز در اوج شرایط سخت تحریمی و افزوده شدن مشکلات پیرامون ویروس منحوس […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۹ تیر ۱۳۹۹

شرکت صنایع تولیدی کروز در اوج شرایط سخت تحریمی و افزوده شدن مشکلات پیرامون ویروس منحوس کرونا توانست 3000 قطعه را همگام با دانش و تکنولوژی روز دنیا طراحی و بومی سازی کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت صنایع تولیدی کروز در اوج شرایط سخت تحریمی و افزوده شدن مشکلات پیرامون ویروس منحوس کرونا ضمن اشتغالزایی 1000 نیروی متخصص، پروژه های متعددی را با محوریت ساخت داخل و خودکفایی در کلاس کیفی و استانداردهای روز دنیا به انجام رساند که در این زمینه فعالیت خود را با مهندسی معکوس آغاز کرد و در گذر زمان با ارتقاء تحقیق و توسعه در این مجموعه، توانست 3000 قطعه را همگام با دانش و تکنولوژی روز دنیا طراحی و بومی سازی کند.

مجتبی نظری مدیر ارتباطات شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اجرای 32 پروژه داخلی سازی مجموعه های قطعات در این شرکت گفت: در سه ماه نخست سال جهش تولید، علیرغم همه مشکلات ایجاد شده از ناحیه ویروس منحوس کرونا و کمبود نقدینگی، هر آنچه در توان شرکت کروز بوده، به کار گرفته شده است تا در تحویل قطعات طبق جدول زمانی به خودروسازی های داخلی خللی پیش نیاید. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که خودروسازان داخلی در تامین قطعات هیچگاه یک سورس نداشته اند و معمولاً از منابع متفاوت از جمله تولیدکنندگان و همچنین از واردات استفاده می کنند و فقط افزایش میزان عمق ساخت داخل در کروز سبب سهم بیشتر این مجموعه در تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان شده است.

نظری با اشاره به اینکه کروز در طراحی ساخت داخل قطعات هزینه های زیادی را پرداخته است، اظهار کرد: هم اکنون توان ساخت روزانه 3500 عدد ECU با طراحی کامل نرم افزاری و داخلی سازی 70 درصدی سخت افزاری داریم و هر آنچه خودروسازان سفارشات معمول داشته باشند، تهیه و ارائه می کنیم. البته با توجه به این موضوع که خودروسازان از منابع دیگر هم تامین این قطعه استراتژیک را دارند، نسبت به تامین سهم درخواست خودروساز همیشه به صورت کامل اقدام کرده ایم و معمولاً زمانی که شرکت های دیگر در تامین سفارش خود دچار مشکل می شوند، کروز به دلیل دارا بودن توان بالا در داخلی سازی، نقص آن ها را در کوتاهترین زمان پوشش می دهد.

مدیر ارتباطات کروز در ادامه بیان کرد: کروز در سه ماه نخست سال 99 بیش از ده میلیون قطعه جهت رفع نیاز خودروسازان تامین کرد و علیرغم اینکه در دریافت مطالبات خود به جهت کمبود نقدینگی خودروسازان دچار مشکل جدی بوده، با این حال پاسخ نیازها و افزایش تولید در خودروسازان را همراهی کرده است. یکی از مشکلات اصلی قطعه سازان هم اکنون تهیه مواد اولیه داخلی است تا آنجا که برای تامین مس، فولاد و آلومینیوم در داخل کشور علاوه بر پرداخت قیمت بر اساس افزایش قیمت جهانی و مبنای دلار آزاد باید به صورت پیش پرداخت یا نقد این مواد را تهیه کنند و هیچ گونه تسهیلاتی در این زمینه برای تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد.

در سال جهش تولید علیرغم همه مشکلات پیرامون تولید در کشور، شرکت کروز حدود یک هزار نفر را مشغول به کار کرده و در این زمینه نظری تصریح کرد: برای تولید داخلی اهمیت قائلیم و اعتقاد داریم نیروی انسانی متخصص و متعهد موجود در کشور بزرگترین سرمایه ملی است و تا آنجا که بتوانیم با افزایش ظرفیت تولید، نفرات بیشتری را به سیستم تولیدی خود می افزاییم تا با افزایش بهره وری، بهترین کیفیت قطعات مورد نیاز داخلی و خارجی را تامین کنیم. هرچند در این راه، راهبران و نخبگان کروز همیشه از سوی کسانی که سود خود را در واردات می بینند، با انواع موانع و مشکلاتی مواجه شده اند و تا جایی پیش رفته اند که به حریم شخصی مدیران کارآفرین این شرکت جسارت کرده اند و با استخدام اشخاص مزدور و همراهی مخالفان تولید داخلی در نقاب های متفاوت، با تهمت و افترا به این قطعه ساز بزرگ تلاش دارند که اشتغال 12هزار نفری و همچنین حاصل تحقیقات و زحمات چند دهه را با سد مواجه کنند و به ضمّ خویش شکست دهند.

نظری در پایان با اشاره به محکومیت چندین باره باج نیوزها و کسانی که عامل و دستیار واردات چی ها هستند، در توهین و تخریب کار آفرینان کروز گفت: خوشحالیم که مجموعه قوّه قضاییه به نیّت و اهداف شوم این افراد پی برده و در دادگاهای متفاوت آن ها را محکوم کرده و به نمایندگی از سوی 12هزار پرسنل جبهه جنگ اقتصادی شرکت کروز اعلام می کنم که همچنان به داخلی سازی و ارتقاء سطح کمّی و کیفی صنعت قطعه سازی بیش از گذشته ادامه خواهیم داد تا در تحقّق شعار جهش تولید نقش داشته باشیم و تهمت ها و یاوه گویی های کسانی که صرفاً با اتهام زدن خود را مشهور و در برد خبری قرار می دهند، خللی در اهتمام به تولید و اشتغال کروز نخواهد داشت چون کروز یک تولیدکننده داخلی است و در این بخش از بعد کیفیت همواره برترین تولیدات را در سطح کشور و بازار جهانی ارائه نموده است.

انتهای پیام/

تجلیل نماینده مجلس شورای اسلامی از کارآفرینان شرکت کروز

جهش تولید در شرکت کروز قابل مشاهده است

استخدام 1000 نفر نیرو متخصص، تکنسین و کارگر خطوط تولید در کروز

بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه قطعات خودرو در کروز راه اندازی می شود

بروز و ظهور جهش تولید به معنای واقعی کلمه در کروز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی