پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چراغ هشدار ABS به چه معناست؟

این یک سوال رایج در انجمن های مختلف است و کاملاً صادقانه ، اغلب پرسیده می شود. اکثر مردم نمی دانند ABSبه چه معناست و چه کار می کند ، بنابراین وقتی چراغ هشدار ABSرا روی داشبورد خود می بینند ، آنها را شگفت زده می کند و نیاز به دانستن معنی آن بوجود می […]

شیوا تدین پور
سه شنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

این یک سوال رایج در انجمن های مختلف است و کاملاً صادقانه ، اغلب پرسیده می شود. اکثر مردم نمی دانند ABSبه چه معناست و چه کار می کند ، بنابراین وقتی چراغ هشدار ABSرا روی داشبورد خود می بینند ، آنها را شگفت زده می کند و نیاز به دانستن معنی آن بوجود می آید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

ABS مخفف سیستم ترمز ضد قفل است. از قفل شدن چرخ ها جلوگیری می کند ، که ممکن است منجر به از دست دادن کنترل خودرو شود. چراغ ABS ممکن است به دلایل مختلف روشن شود. بستگی به نوع ماشین شما دارد. برخی ابتدا چشمک می زنند ، سپس برای همیشه روشن می شوند ، برخی دیگر بدون هیچ دلیل مشخصی روشن و خاموش می شوند.

برخی از تولید کنندگان کدهای خطا را در چراغ هشدار ABS پیاده سازی کردند. تعداد دفعات روشن و خاموش شدن چشمک می تواند به معنای کد خطای خاصی باشد. در صورت وجود ، باید آن را با دفترچه راهنمای خودرو بررسی کنید. در اینجا رایج ترین دلایلی که چراغ ABSبر روی داشبورد شما ظاهر می شود آورده شده است.

معانی نور ABS:

اکثر سیستم ها چراغ ABSرا چشمک می زنند ، هنگامی که سیستم فعال است ، به عبارت دیگر ، کنترل وضعیت را برای چند ثانیه به دست می گیرند.

چراغ ABS می تواند زمانی روشن شود که سیستم سطح پایین روغن ترمز را تشخیص دهد.

در صورت وجود فیوز منفجر شده در کنار سیستم ، سیستم با چراغ هشدار ABS به شما هشدار می دهد. در چنین مواردی ، چراغ تا روشن شدن مشکل روشن می ماند.

اینها رایج ترین دلایل روشن شدن چراغ ABS هستند. بنابراین ، اکنون که می دانید چراغ هشدار دهنده abs به چه معناست ، بیایید در مورد سناریوهای احتمالی و آنچه باید در آنها انجام دهید صحبت کنیم.

وقتی چراغ ABS را در داشبورد می بینید چه باید کرد؟

اگر در جاده ای لغزنده رانندگی می کنید و چراغ abs روی داشبورد شما برای یک ثانیه کوتاه چشمک می زند ، به این معنی است که این خودرو تداخل داشته و برخی اصلاحات را انجام داده است. اگر هیچ تفاوتی در نحوه حرکت وسیله نقلیه خود مشاهده نکردید ، عالی است ، به این معنی است که ABS به درستی کار می کند.

جاده های مرطوب ، برف ، خاک و شن می تواند باعث چرخش چرخ شود که باعث فعال شدن ABS می شود. در چنین مواردی متوجه چشمک زدن ABS روی داشبورد می شوید که چشمک می زند. اگر همچنان روشن است ، بهتر است در اسرع وقت به مکانی امن بروید.

موتور را خاموش کرده و بگذارید چند ثانیه استراحت کند. هنگامی که دوباره موتور خود را روشن می کنید ، کامپیوتر داخلی شما یک بررسی سیستم را اجرا می کند. اگر پس از این بررسی ، چراغ ABS شما روشن نیست ، می توانید سفر خود را ادامه دهید ، اما در اسرع وقت به متخصص مراجعه کنید تا کد خطای خاصی که در رایانه ماشین شما ذخیره شده است را بررسی کنید. اگر چراغ ABS روی داشبورد شما بعد از “راه اندازی مجدد” کامپیوتر در وسیله نقلیه خود خاموش نمی شود ، دلیل آن را بررسی کنید.

اول از همه ، ببینید آیا سطح روغن ترمز شما بهینه است. در غیر این صورت ، دوباره پر کنید و به نزدیکترین فروشگاه مکانیک بروید ، ممکن است نشتی در جایی از سیستم وجود داشته باشد. اگر سطح روغن ترمز در حد مطلوب باشد اما چراغ هشدار شکم شما روشن باشد ، ممکن است فیوز سوخته باشد. با دفترچه راهنما تماس بگیرید تا ببینید فیوز شماره ای که مسئول ABS است. آن را با نیزه تغییر دهید و دوباره امتحان کنید. اگر چراغ هشدار abs روشن باشد ، بهتر است با شخصی تماس بگیرید تا وسیله نقلیه شما را به نزدیکترین فروشگاه منتقل کرده و تشخیص دهد.

شما می توانید با وسیله نقلیه ای که چراغ abs روی داشبورد دارد رانندگی کنید ، تنها در صورتی که مطمئن باشید دلیل آن نشت روغن ترمز نیست. اگر چراغ هشدار دهنده ای که چراغ ABS را همراهی می کند وجود نداشته باشد و قدرت توقف خودرو از بین نرود ، می توانید خودتان وسیله نقلیه خود را به مغازه برسانید. فقط هنگام رانندگی بیشتر مراقب باشید و به خاطر داشته باشید که در این حالت ، در صورت لغزیدن خودرو در گوشه تیز یا زمین لغزنده ، ABS نمی تواند به شما کمک کند. بنابراین ، اگر در مورد آن مطمئن نیستید ، یدک خودرو را انتخاب کنید.

آیا رانندگی با چراغ ABS روشن ایمن است؟

وقتی چراغ ABS خودروی شما روشن می شود ، به این معنی است که سیستم ترمز خودرو شما مشکلی دارد. شما باید به این مسئله بپردازید ؛ در غیر این صورت ، می تواند رانندگی شما را ناامن کند.

ABS یک نوع سیستم ترمز است که در تمام خودروهای تولید شده از 1 سپتامبر 2011 مورد استفاده قرار گیرد. کشش را به لاستیک خودرو باز می گرداند و از قفل شدن لاستیک ها جلوگیری می کند. به این ترتیب ، ABS می تواند به رانندگان کمک کند تا با خیال راحت ترمزها را فشار داده و خودروهای خود را در مواقع اضطراری هدایت کنند.

در اکثر خودروهای مجهز به این سیستم ترمز چراغ ABS روی داشبورد خودرو وجود دارد. چراغ به طور معمول زرد ، نارنجی یا کهربایی است و هر زمان که خودرویی با ABS روشن می شود به عنوان بخشی از سیستم بررسی می شود.

اگر چراغ نشانگر ABS خودرو پس از بررسی سیستم روشن بماند ، سیستم ترمز خودرو مشکلی دارد. در این مرحله ، سیستم ABS خراب است یا خاموش شده است

چراغ ABS خودروی شما روشن است؟ در اینجا آنچه شما باید انجام دهید

اگر چراغ ABS خودروی شما روشن شد ، نگران نباشید. در این مورد ، ممکن است دلایل مختلفی برای فعال بودن نور وجود داشته باشد ، مانند:

فیوز منفجر شده در ABS شما وجود دارد

یک سنسور سرعت چرخ ABS آسیب دیده و یا توسط خاک یا سایر زباله های جاده پوشانده شده است

سیم بین سنسورها و کنترلرهای ABS شما شکسته شد

کنترلر ABS شما دیگر کار نمی کند

چراغ ABS را که همچنان روشن است نادیده نگیرید. در عوض ، اتومبیل خود را به تعمیرگاه معتبر خودرو ببرید. در آنجا ، تکنسین ها می توانند از یک کد خوان مخصوص برای تعیین دلیل روشن شدن چراغ ABS شما استفاده کنند و مشکل را برطرف کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی