پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی وای دی تانگ

ورود بی وای دی تانگ به ایران همزمان با عرضه در آمریکا

در صورتی‌که بی وای دی تانگ در ایران تولید و مونتاژ شود، به‌عنوان اولین خودروی هیبرید مونتاژ داخل کشور شناخته می‌شود. این خودرو همزمان با عرضه در بازار آمریکا به ایران می‌آید. مدیرعامل شرکت خودروسازی کارمانیا اعلام کرد: « بی وای دی تانگ همزمان با عرضه در بازار آمریکا به ایران می‌آید. این خودرو به […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

در صورتی‌که بی وای دی تانگ در ایران تولید و مونتاژ شود، به‌عنوان اولین خودروی هیبرید مونتاژ داخل کشور شناخته می‌شود. این خودرو همزمان با عرضه در بازار آمریکا به ایران می‌آید.

مدیرعامل شرکت خودروسازی کارمانیا اعلام کرد: « بی وای دی تانگ همزمان با عرضه در بازار آمریکا به ایران می‌آید. این خودرو به عنوان قوی‌ترین کراس‌اوور بی‌وای‌‌دی شناخته می‌شود که ۵۰۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. البته قرار است تانگ با تغییراتی به‌روز و سپس وارد جاده‌های آمریکا و ایران می‌شود.»

پویا سالاری گفت: «همچنان در حال بررسی فرایند مونتاژ بی وای دی تانگ در ایران هستیم. در صورتی‌که این کراس‌اوور در ایران تولید و مونتاژ شود، به‌عنوان اولین خودروی هیبرید مونتاژ داخل کشور شناخته می‌شود. فرایند حمل باتری‌های این خودرو تا حدی پیچیده است و در حال حاضر با طرف خارجی در حال مذاکره و بررسی این فرایند هستیم.»

بی وای دی تانگ به‌عنوان یک خودروی هیبرید با قابلیت شارژ برقی در بازار شناخته می‌شود. اصولا با توجه به ابعاد و قابلیت‌ها، می‌توان تانگ را در رده کراس‌اوورهای متوسط قرار داد. این خودرو مانند بی‌وای‌‌دی S6 و S7 از پلت‌فرم لکسوس RX در کالبد خود استفاده می‌کند.

این کراس‌اوور هیبرید به قابلیت دودیفرانسیل نیز مجهز است و در حالت‌های مختلف نوعی خاص از انتقال قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این خودرو از نوع کراس‌اوورهای پنج صندلی محسوب می‌شود که بیش از ۱۰۰۰ لیتر فضای بار برای آن در حالت استاندارد در نظر گرفته شده است. به همین جهت با توجه به فاصله محوری ۲۷۲۰ میلی‌متری تانگ، می‌توان این خودرو را در حد ابعاد کیا سورنتو و هیوندای سانتافه دانست.

بی وای دی تانگ به یک موتور دو لیتری توربوشارژ مجهز است و دو موتور الکتریکی (یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب) دارد. همچنین مجموع قدرت ۵۰۴ اسب بخار در زمان فعالیت موتورهای برقی و بنزینی پدید می‌آید.

مفهوم عدد ۵۴۲ نصب شده روی شیشه چیست؟

این پیشرانه می‌تواند در کمتر از ۵ ثانیه سرعت تانگ را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. عدد۴ به معنی این است که قدرت خودرو توسط گیربکس شش سرعته دوکلاچه به چهار چرخ منتقل می‌شود.

البته هیچ میل گاردانی در خودرو وجود ندارد و تنها موتور برقی اکسل عقب، قدرت را به چرخ‌های آن محور می‌دهد. عدد ۲ هم به معنی این است که تانگ در شرایط ایده‌آل مصرف سوخت کمتر از دو لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد.

رونمایی از محصولات جدید کارمانیا در نمایشگاه خودرو تهران

حضور شکوهمند کارمانیا با BYD در نمایشگاه خودرو تهران

افتتاح رسمی خط تولید BYD S6

شرایط فروش قطعی بی وای دی S6 اعلام شد+ جدول (بهمن 95)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی