پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای قاچاق

استفاده در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها سرانجام خودروهای لوکس قاچاق

پس از کش و قوس های فراوان و تصمیم های متفاوت در خصوص خودروهای لوکس قاچاق مصادره شده، سرانجام مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات از صدور حکم قطعی پرونده این خودروها خبر داد و اعلام کرد این خودروها به نفع دولت ضبط شوند و دولت هم مجاز به فروش و یا واگذاری آن ها […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

پس از کش و قوس های فراوان و تصمیم های متفاوت در خصوص خودروهای لوکس قاچاق مصادره شده، سرانجام مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات از صدور حکم قطعی پرونده این خودروها خبر داد و اعلام کرد این خودروها به نفع دولت ضبط شوند و دولت هم مجاز به فروش و یا واگذاری آن ها نیست و دستگاه مربوط در تدارک صادرات این خودروهاست. طبق توافقات انجام‌شده مقرر شد وزارت خارجه این خودروها را برای استفاده در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خارج از کشور خریداری و به خارج از کشور منتقل کند.

به نقل از مهر، عبدالمجید اجتهادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا خودروهای لوکس قاچاق تعیین تکلیف شدند یا خیر، گفت: تعزیرات در این خصوص حکم قطعی صادر کرده و طبق قانون هم، حکم تعزیرات لازم‌الاجراست و به هر حال باید اجرا شود.

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی توضیح داد: حکم تعزیرات در خصوص این خودروها، ضبط کالاها به نفع دولت است و طبق آیین‌نامه دولت نمی‌تواند این خودروها را در بازار بفروشد و شرایط خاصی دارد که در تدارک برای صادراتشان هستند.

اجتهادی در پاسخ به این سؤال که پیش‌تر برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر واگذاری این خودروها به سازمان‌ها و نهادهای دولتی مطرح بود گفت: من این موضوع را نشنیده‌ام ولی در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین‌نامه اجرایی آن چنین چیزی وجود ندارد.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سؤالی دربارهٔ وضعیت مبارزه با قاچاق در سه‌ماهه گذشته از سال 96 با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: واقعاً بحث مبارزه با قاچاق روز به روز جدی‌تر می‌شود به‌طوریکه جدیت در مبارزه، هماهنگی در بین دستگاه‌ها و تشکیل پرونده‌های کلان به شدت در حال پیگیری است و ادامه دارد.

به گفته اجتهادی، هم اکنون روند خوبی در مبارزه با قاچاق وجود دارد و در آینده نزدیک تعداد پرونده‌های مهمی منتهی به صدور حکم شده نیز، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات دربارهٔ اینکه کدام کالاها درصدر قاچاق قرار دارند، گفت: در سال 95 محصولات آرایشی و بهداشتی و به طور کلی کالاهای موضوع سلامت و همچنین پوشاک بیشترین میزان قاچاق را داشت.

خرید خودروهای لوکس قاچاق توسط وزارت خارجه :

همچنین قاسم خورشیدی، با اشاره به سرانجام خودروهای لوکس قاچاق که قرار بود توسط دستگاه‌های مسئول، امحا و یا به‌جهت صادرات فروخته شود، اظهار داشت: بخش قابل ملاحظه‌ای از خودروهای مکشوفه که قاچاق بودن آنها محرز شده بود، تعیین تکلیف شدند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذشده این خودروها برای خروج از کشور به فروش می‌رسند و مشتری برای این خودروها پیدا شد.

او ادامه داد: طبق توافقات انجام‌شده مقرر شد وزارت خارجه این خودروها را برای استفاده در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خارج از کشور خریداری و به خارج از کشور منتقل کند.

خورشیدی با بیان اینکه اغلب خودروهای فروخته‌شده از نوع مرسدس بنز و خودروهای تشریفاتی هستند، گفت: در حال حاضر توافقات قیمت این خودروها بین سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی با وزارت امور خارجه و مراحل فروش این خودروها به اتمام رسیده و در مرحله انتقال این خودروها به خارج از کشور هستیم.

به‌گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خودروهای خریداری‌شده توسط وزارت امور خارجه جنبه کاری داشته و برای تشریفات این وزارتخانه خریداری شده‌اند و خودروهای فانتزی و سوپرلوکس جزو این خودروها نیست.

خودروهای لوکس قاچاق بر سر دوراهی صادر یا امحا شدن

خودروهای لوکس قاچاق امحا نمی‌شوند

تعلل در تعیین تکلیف خودروهای لوکس قاچاق

137 خودرو لوکس متروکه تا آخر مهر ماه به مزایده گذاشته می شوند

28 پورشه قاچاق به کشور مبدا باز می گردند

مزایده خودروهای لوکس آزاد شده ظرف 15 روز کاری برگزار می شود

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی