پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آغاز-تولیدخودروی-ام‌جی-360-در-تبریز-2

مونتاژ قطره چکانی محصولات ام جی در ایران/ سرنوشت شوالیه چینی شده به کجا می رسد؟

 هفته گذشته بود که بالاخره پس از حدود یکسال انتظار اولین محصول ام جی پارس موتور تحویل مشتریان شد تا طلسم تولید ام جی در ایران بشکند. نیمه اول سال ۹۵، سایک موتور چین و آذویکو، جوینت ونچر ام جی پارس موتور را تشکیل دادند تا پای این خودروساز قدرتمند چینی برای تولید به تبریز […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

 هفته گذشته بود که بالاخره پس از حدود یکسال انتظار اولین محصول ام جی پارس موتور تحویل مشتریان شد تا طلسم تولید ام جی در ایران بشکند.

نیمه اول سال ۹۵، سایک موتور چین و آذویکو، جوینت ونچر ام جی پارس موتور را تشکیل دادند تا پای این خودروساز قدرتمند چینی برای تولید به تبریز باز شود اما گویا همان طلسمی که در واردات محصولات ام جی به ایران افتاد، دامن گیر تولید خودروهای این برند نیز شد.

قرار بود اولین محصول این شرکت ام جی ۳۶۰ باشد و در بهمن ماه سال ۹۵ به بازار عرضه شود اما نه تنها تا پایان سال ۹۵ خبری از تولید این خودرو نشد بلکه تغییر زمان آن هم کمکی به حال خوش قول بودن ام جی پارس نکرد و سرانجام محصولی که قرار بود تا خرداد ۹۶ به بازار عرضه شود، به پایان مرداد ماه رسید.

از سوی دیگر همزمان با این بدقولی ها خبرهای تایید نشده ای مبنی براینکه سایک موتور به دنبال تغییر شریک خود در ایران است به گوش می رسید که گویا همچنان هم ادامه دارد.

واردات محصولات ام جی نیز با همین چالش در ایران مواجه شده و عملکرد ضعیف مدیا موتورز در یکسال گذشته این موضوع را تایید میکند. این برند چینی که رگه انگلیسی هم دارد، توانسته بود طی سالهای اخیر جای خوبی برای خود در میان بازار خودروهای وارداتی باز کند اما گویا سال ۹۵ سال خوش شانسی برای مدیا موتورز نبود. این شرکت پس از شکل گیری جوینت ونچر ام جی پارس به یکباره دست از واردات کشید و حتی شو روم خود را در تهران تعطیل کرد.

علت این اتفاق پشیمانی مالکین مدیا موتورز از فعالیت در صنعت خودرو عنوان میشد که دامن گیر خریداران ام جی و خوشنامی این برند در ایران شد.

ام جی۵۵۰، ام جی ۳۵۰، ام جی۳، ام جی ۶، ام جی جی اس و ام جی جی تی، از جمله محصولاتی بودند که توسط مدیا موتورز پا به بازار ایران گذاشتند.

حالا گرچه همچنان مدیا موتورز و آذویکو نام ام جی را به یدک می کشند اما شرایط نشان از آن دارد که چهارچرخ این دورگه انگلیسی-چینی در بازار ایران روی هواست.

 سرنوشت مبهم محصولات ام جی در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی