پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو

تولید خودرو در آبان ماه به کمتر از نصف مدت مشابه در سال گذشته رسید

در چند ماه اخیر شاهد سیر نزولی تولید خودرو در کشور بوده ایم. حالا آمار ممنتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان از کاهش 58.2 درصدی تولید خودرو در آبان ماه سال جاری دارد. به این ترتیب تولید خودرو در این ماه کمتر نصف مدت مشابه در سال گذشته بوده است. بر […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱ دی ۱۳۹۷

در چند ماه اخیر شاهد سیر نزولی تولید خودرو در کشور بوده ایم. حالا آمار ممنتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان از کاهش 58.2 درصدی تولید خودرو در آبان ماه سال جاری دارد. به این ترتیب تولید خودرو در این ماه کمتر نصف مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

بر این اساس میزان تولید خودروهای سواری در آبان ماه امسال 58.2 درصد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته کاهش یافته و از 126 هزار و 135 دستگاه به 52 هزار و 723 دستگاه رسیده است.

طبق آمار مقایسه‌ای ماهانه تولید انواع خودرو، آبان ماه امسال میزان تولید خودروهای سواری در شرکت صنعت خودرو آذربایجان به صفر رسیده و بعد از آن میزان تولید در شرکت‌های کارمانیا، گروه صنعتی ایران‌خودرو، گروه خودروسازی سایپا و گروه بهمن به ترتیب با 74.5، 61.2، 59.3 و 21.2 درصد کاهش، بیشترین میزان افت تولید را در میان سواری‌سازان داخلی داشته است.

آمارها نشان می‌دهد تعداد خودروهای سواری تولید شده در شرکت‌های کارمانیا، گروه صنعتی ایران‌خودرو، گروه خودروسازی سایپا و گروه بهمن در آبان ماه امسال به ترتیب 40، 23 هزار و 499، 22 هزار و 628 و 897 دستگاه بوده است.

طبق این آمار میزان تولید خودروی سواری در شرکت سازه‌های خودرو دیار در آبان ماه سال‌های 96 و 97 صفر بوده و تغییری نداشته است.

در این میان شرکت کرمان موتور تولیدکننده‌ای است که میزان تولید خودروی سواری در آن در آبان ماه امسال نسبت به آبان ماه 1396، معادل 31.9 درصد افزایش داشته و از 2064 دستگاه به 2723 دستگاه رسیده است.

همچنین در آبان ماه امسال تولید انواع خودروی سواری در ریگان خودرو آغاز شده و از صفر دستگاه در آبان ماه سال گذشته به 313 دستگاه رسیده است.

منبع: ایسنا

 

فرمول جدید تعیین قیمت خودرو ، ماشین تولید را هُل می دهد

شیب تند کاهش تولید خودرو / تولید محصولات سواری 27 درصد کم شد

نسل جديد موتورهای ملی آماده تولید می‌شوند

کاهش تیراژ تولید خودروهای تجاری

آیا تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار چراغ تولید را روشن می کند؟/ نیاز خودروسازان به 30 هزار میلیارد نقدینگی

شیب داخلی سازی پژو 301 تند می شود/ آغاز تولید انبوه 301 از شهریور 98

شرایط جدید ترخیص قطعات از گمرک برای بهبود شرایط تولیدکننده ها

کاهش محسوس تولید خودروهای دوگانه سوز

کاهش 40 درصدی تولید خودرو داخلی / کدام خودروساز بیشترین افت تولید را داشته است؟

آمار تولید خودرو در مهر ماه ۹۷ منتشر شد/ کاهش ۴۰ درصدی تولید در نخستین ماه پاییز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی