پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای صفر کیلومتر

تاثیر نرخ جدید بیمه شخص ثالث روی قیمت خودرو

اواخر سال گذشته شورای عالی بیمه برای سال 1398 نرخ حق بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه را ۱۵ درصد افزایش داد. این در حالی است که ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال 98 قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است. طبق روال هر ساله، خودروسازان […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

اواخر سال گذشته شورای عالی بیمه برای سال 1398 نرخ حق بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه را ۱۵ درصد افزایش داد. این در حالی است که ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران مبنی بر هزینه مابه‌التفاوت بیمه شخص ثالث در سال 98 قیمت خودروها را دستخوش تغییراتی کرده است. طبق روال هر ساله، خودروسازان نیز با توجه به افزایش حق بیمه شخص ثالث، قیمت شرکتی محصولات خود را مقداری افزایش می دهند.

بر اساس ابلاغیه جدید بیمه مرکزی ایران در مورد “حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در سال۱۳۹۸” که طبق روال هر ساله انجام شده است، حق بیمه خودروهای سواری بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پژو۲۰۶ یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۰۰تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۴۴۰ تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۵۵ تومان بوده که حاکی از افزایش ۴۴۲ هزار و ۸۸۵ تومانی در سال جدید است.

افزایش حق بیمه سایر محصولات نیز براساس ابلاغیه بیمه مرکزی و فرمول مشخص اعلام شده محاسبه شده است.

به عنوان مثال حق بیمه پایه برای خودرویی مانند پراید یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است. به این رقم مبلغ ۱۸۹ هزار تومان بابت بیمه حادثه راننده مسبب حادثه طبق آئین نامه اجرائی ماده ۳ قانون شخص ثالث اضافه و سپس پنج درصد از آن مبلغ بابت تخفیف بیمه نامه‌های شخص ثالث خودروها صفرکیلومتر کسر می‌شود. عدد حاصل از این محاسبه با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود که مبلغ نهایی بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۸ است. این حق بیمه در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۵۸۰ تومان بوده که حاکی از افزایش ۳۸۰ هزار و ۹۶۵ تومانی در سال جدید است.

آغاز فروش فوری محصولات ایران خودرو از هفته آینده (ویژه تنظیم بازار)

جزییات طرح فروش نقدی محصولات چری

کرمان موتور شرایط فروش نقدی جک S5 را آغاز کرد

شرایط فروش نقدی هیوندای النترا 2018 توسط کرمان موتور آغاز شد

قیمت خودرو در سال 98 افزایش می یابد یا کاهش؟

۶ محصول ایران خودرو که با مدل ۹۸ به بازار آمده اند + قیمت

افزایش ۱۵ درصدی نرخ حق بیمه شخص ثالث

نرخ دیه در سال 98 تعیین شد

نیازی به دریافت الحاقیه برای بیمه شخص ثالث نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی