پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تاکسی

60 درصد خطوط تاکسیرانی تهران مجهز به سامانه پرداخت الکترونیک

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: بخش قابل توجهی از خطوط تاکسیرانی سطح شهر به سامانه پرداخت الکترونیکی مجهز شده اند اما همچنان تعدادی از خطوط به این سامانه تجهیز نشده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه چندین بار در رابطه با افزایش کرایه تاکسی از […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: بخش قابل توجهی از خطوط تاکسیرانی سطح شهر به سامانه پرداخت الکترونیکی مجهز شده اند اما همچنان تعدادی از خطوط به این سامانه تجهیز نشده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه چندین بار در رابطه با افزایش کرایه تاکسی از اوایل اردیبهشت ماه اطلاع رسانی کرده ایم، اظهار کرد: در این رابطه تنها منتظر صدور دستور بودیم تا به صورت یکپارچه افزایش کرایه‌های تاکسی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه نحوه اجرای افزایش کرایه در سال‌های گذشته به شکل سنتی بود، تصریح کرد: یعنی همه رانندگان منتظر می‌شدند تا فرآیند صدور برچسب و پخش انجام شود. مشکل بزرگی که داریم وجود 80 هزار تاکسی در شهر است به همین خاطر با هر سرعتی هم که کار کنیم حداقل 5 روز به طول می‌انجامد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: مشکل بعدی ما این است که وقتی برچسب‌ها توزیع می‌شوند، نمی‌توانیم آن را اجرا نکنیم. وقتی برچسب به روی ماشین می‌خورد یعنی راننده باید با نرخ جدید کار کند. البته استارت آپ هایی که در حوزه پرداخت الکترونیکی فعالیت می‌کنند، کار را آسان‌تر کرده و اعمال نرخ‌های آنها به طور هماهنگ انجام شد.

قنادان ادامه داد: تا قبل از دریافت برچسب، تاکسی‌هایی مجاز به دریافت نرخ کرایه جدید هستند که پرداخت الکترونیکی داشته باشند. بالای 60 درصد از خطوط تاکسیرانی مجهز به پرداخت الکترونیکی هستند و برای حل مشکل تعدادی از آنها که مجهز نیستند، تابلوهای ابتدایی خطوط را به روز رسانی کردیم.

وی در مورد ورود تاکسیران‌ها به سامانه تاکسی‌های اینترنتی یادآور شد: آنچه که در سطح شهر اتفاق افتاده یک نابسامانی عجیب و غریبی است. ما در تهران 80 هزار ناوگان تاکسیرانی داریم که این تعداد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بزرگ‌ترین ناوگان تاکسیرانی محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: اینکه تعداد خودروهای مشغول مسافرکشی و حمل و نقل در خیابان بیشتر شود یک امر منفی است و بیش از 5 سال است که در هدف گذاری برنامه کلان برای تهران تلاش می‌شود تعداد تاکسی‌ها کاهش یابد. شهر شانگهای با 20 میلیون نفر جمعیت ساکن فقط 60 هزار تاکسی دارد این درحالیست که جمعیت ساکن تهران 8 میلیون نفر و با تعداد 80 هزار تاکسی است.

قنادان در ادامه اظهار کرد: در چنین شرایطی ناوگانی هم به صورت غیر رسمی و اینترنتی و به همان اندازه فعالیت می‌کند که باعث افزایش ترافیک در خیابان‌ها، آلایندگی هوا و مصرف سوخت بیشتر می‌شود، البته ذائقه مردم را نمی‌توان از بین برد، به طوری که دسترسی آسان‌تر می‌تواند بهره وری را افزایش دهد. ما هم استقبال می‌کنیم اما تعداد ناوگان و خودروی مورد استفاده باید ضابطه گذاری شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ مشروط به نصب برچسب قیمت‌های جدید

ممنوعیت تردد تاکسی های فاقد پلاک تهران در پایتخت

لزوم ایجاد شرایط یکسان میان تاکسی های اینترنتی و غیر اینترنتی

نرخ جدید کرایه تاکسی در تهران منتظر تصویب شورای شهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی