پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارت سوخت

احیای کارت سوخت دوای درد قاچاق بنزین از کشور

به گفته ی عضو کمیسیون انرژی، احیای دوباره کارت سوخت سبب می شود تا بدون محدودیت مردم بنزین بزنند تا رصد و آمارگیری دقیقی شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو موضوع افزایش قیمت بنزین قریب به یک سال است که مطرح شده البته بزرگترین علت طرح بالابردن قیمت بنزین اوج گیری قاچاق سوخت از […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون انرژی، احیای دوباره کارت سوخت سبب می شود تا بدون محدودیت مردم بنزین بزنند تا رصد و آمارگیری دقیقی شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

موضوع افزایش قیمت بنزین قریب به یک سال است که مطرح شده البته بزرگترین علت طرح بالابردن قیمت بنزین اوج گیری قاچاق سوخت از کشور در پی افزایش نرخ ارز بوده به این سبب که مقامات ذیربط دولتی معتقد هستندکه هم اکنون قیمت یک بطری آب معدنی از یک لیتر بنزین گران تر بوده و با توجه به افزایش نرخ ارز جذابیت برای قاچاق سوخت بالا رفته لذا دولتی ها طرح افزایش قیمت در کنار احیای دوباره کارت سوخت را کلید زدند که پس از کشمکش های بسیار این طرح موفق نشد به میدان اجرا برسد.

علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از 20 مرداد ماه عرضه بنزین در جایگاه‌های سراسر صرفاً با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو امکان‌پذیر است اظهار کرد: موضوع استفاده از کارت سوخت یک فرایند خاصی را در مجلس طی کرد. در جلسه غیرعلنی مجلس برای چند سناریو رأی‌گیری شد. اول اینکه همین روش جاری ادامه پیدا کند و قیمت افزایش پیدا نکند و توسعه سوخت CNG در دستور کار قرار بگیرد که این سناریو رأی آورد. اما سناریوی افزایش قیمت بنزین از 1500 تا 2,500 تومان رأی نیاورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، افزود: البته سناریوی اول بر این مبنا رأی آورد که سامانه کارت هوشمند سوخت را فعال کنیم تا بدون محدودیت مردم بنزین بزنند تا رصد و آمارگیری دقیقی شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص تصریح کرد: برخی افراد سوء استفاده می‌کنند و در ماه برای یک خودرو 5 هزار لیتر بنزین می‌گیرند که مشخص است این مقدار بنزین برای مصرف ماهانه نیاز نیست، چرا که اگر 24 ساعت هم یک خودرو کار کند در ماه مصرفش 5 هزار لیتر نمی‌شود، بنابراین استفاده از کارت سوخت سبب می‌شود از قاچاق بنزین جلوگیری شود.

بختیار گفت: دولت موظف شده این روش را اجرا کند، بنابراین محدودیت برای افراد و سهمیه‌بندی بنزین به هیچ وجه مطرح نیست و رانندگان تنها باید از کارت سوخت با همان قیمت هر لیتر 1,000 تومان استفاده کنند.

انتهای پیام/

ضرورت احیای کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق بنزین

زمان و کیفیت اجرای سهمیه بندی بنزین در هاله ای از ابهام

بنزین 5 هزار تومانی کذب محض است

احتمال تخصیص بنزین به همه خانوارها

چگونه کارت سوخت المثنی دریافت کنیم؟ + جزئیات و جدول زمان بندی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی