پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو 301

آغاز توليد آزمايشي برخي از قطعات خودرو 301 در نصف جهان

مديرعامل ساپكو درحاشيه برگزاري پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قطعات خودرو اصفهان، ‌از توليدآزمايشي برخي از قطعات خودرو 301 و تست قالب هاي اين خودرو بازديد كرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مديران ارشد ايران خودرو از خط توليد دو شركت قطعه‌سازي (همگام خودروي آسيا و اطلس پمپ ايران) در استان اصفهان بازديد كرده و از […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

مديرعامل ساپكو درحاشيه برگزاري پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قطعات خودرو اصفهان، ‌از توليدآزمايشي برخي از قطعات خودرو 301 و تست قالب هاي اين خودرو بازديد كرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مديران ارشد ايران خودرو از خط توليد دو شركت قطعه‌سازي (همگام خودروي آسيا و اطلس پمپ ايران) در استان اصفهان بازديد كرده و از نزديك درجريان توليد آزمايشي برخي از قطعات خودروي 301 و تست قالب هاي آن در اين استان قرار گرفتند.

منصور منصوري مديرعامل ساپكو همچنين در مراسم آغاز به‌کار پانزدهمین نمایشگاه قطعات استان اصفهان که با حضور مقامات این استان برگزار شد، حضور ساپکو در این نمایشگاه را حامل پیام روشن خوداتکایی و لزوم همکاری قطعه سازان تمام استان‌های کشور دانست و از طرح این شرکت برای هم‌افزایی و جلب مشارکت سازندگان با همکاری انجمن‌ها در هفت استان خبرداد.

وي با بیان این که استان اصفهان با وجود دارا بودن رتبه چهارم فروش قطعات به ایران خودرو، به دلیل تامین مواد اولیه این صنعت، از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: با اجراي پروژه هاي خودكفايي  كه به ارزش 300 ميليون يورو تعريف شده، به زودی شاهد کاهش ارزبری قابل توجهی در صنعت قطعه سازی خواهیم بود.

مديرعامل ساپكو با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای گسترش همکاری با پارک‌های فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در تعامل با انجمن های قطعه سازی سراسر کشور، بر لزوم ایجاد مرکزی برای توسعه تکنولوژی ها در این صنعت تاکید کرد و گفت: تحریم ها به ما ثابت کرد، هر آنچه فعالیت فنی مهندسی و ساخت داخل در این سال ها انجام شده، به نفع ما بوده است و با همین هدف، کاستی ها و نیازهای صنعت قطعه‌سازی را اعلام كرديم تا در طرح جهاد خودکفایی از توانمندی تمام سازندگان و فعالان این صنعت بهره ببریم.

مدیرعامل ساپکو اشاره کرد: ‌استان اصفهان در تامین ۸۵درصد فولاد بدنه خودروها نقش آ‌فريني دارد كه با برنامه‌ای که برای تولیدخودروی ۳۰۱ داریم، نیاز ما به تامین‌کنندگان مواد اولیه استان اصفهان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

برمبناي اين گزارش، عادل پيرمحمدي معاون طراحي و توسعه محصولات جديد ايران خودرو نيز در ديدار با  اعضاي انجمن قطعه سازان اصفهان، توليد ۳۰۱ بدون حضور شريك خارجي را نماد بلوغ صنعت خودرو در کشور دانست و افزود: با روند فعلی، هدف تولید پژو 301 با ظرفیت 24 دستگاه در روز تا پایان سال محقق خواهد شد.

در پایان این نشست، مجتبی استاد رحیمی معاون كيفيت ايران خودرو گفت: با توجه به اصلاحات ساختاری جدید در ساپکو، وارد راه جدیدی در تولید و کیفیت شده ایم که کلید آن در پروژه ۳۰۱ خورده است.

گفتني است، پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودروی اصفهان كه به مدت چهار روز بوده از روز گذشته ۲۱ خرداد ماه آغاز شده است، این نمایشگاه با حضور بیش از ۹۵ شرکت داخلی و در فضایی به وسعت ۸۵۰۰ مترمربع از ساعت ۱۷ تا ۲۲ هر روز پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان به این صنعت است.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه مشترک مجلس و دولت با موضوع بازار خودرو

بومي سازی 38 درصدی قطعات الكترونيك محصولات ايران خودرو

ایران خودرو یکه تاز میدان تولید خودروهای سواری

خودروسازان با کمبود قطعه مواجه هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی