پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عوراض الکترونیکی

تخفیف 30 درصدی برای خودروهایی که بیش از 40 بار از آزادراه عبور می کنند

به گفته ی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خودروهایی که ترددشان بیشتر از 40 دفعه در ماه از آزادراه باشد از تخفیف 30 درصدی در پرداخت عوارض برخوردار می شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره میزان تعیین‌شده عوارض […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۱ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خودروهایی که ترددشان بیشتر از 40 دفعه در ماه از آزادراه باشد از تخفیف 30 درصدی در پرداخت عوارض برخوردار می شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره میزان تعیین‌شده عوارض آزادراهی، تصریح کرد: مبلغ عوارض بر اساس مصوبه شورای اقتصاد کشور برای آزادراه‌های دولتی و با مصوبه وزیر راه و شهرسازی برای آزادراه‌های بخش خصوصی تعیین شده است.

مقبلی با بیان این مطلب که سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی به شکل مطلوبی همه ترددها را رصد می‌کند، گفت: عوارض آزادراهی برای تمامی خودروها اعم از پلاک شخصی و پلاک عمومی که در آزادراه‌ها تردد دارند، در نظر گرفته شده است و همه مالکان خودروها باید نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند.

تخفیف 20 درصدی برای خودروهای پلاک عمومی پرتردد

مقبلی درباره تخفیف در نظر گرفته شده برای خودروهای پرتردد، توضیح داد: برای اینکه عدالت اجتماعی برای کسانی که به‌طور همیشگی از آزادراه‌ها عبور می‌کنند، رعایت شده باشد، هم برای خودروهای پلاک شخصی و هم برای خودروهای پلاک عمومی پرتردد، تخفیف‌هایی اعمال خواهد شد.

او در توضیح اینکه تخفیف به چه گروه‌هایی تعلق خواهد گرفت، تصریح کرد: برای خودروهایی که بیشتر از 40 بار در یک ماه از آزادراه عبور کرده باشند، 30 درصد تخفیف پرداخت عوارض در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، افزود: همچنین در گروه خودروهای پلاک عمومی، تخفیف 20 درصدی عوارض تصویب شده است.

جریمه نکردیم / پرداخت عوارض انباشته شده پلاک عمومی‌ها

مقبلی با بیان این مطلب که خودروهای پلاک عمومی و سنگین که از بیست و هشتم اسفند ماه سال گذشته تا امروز در آزادراه‌ها تردد داشته‌اند، برای عدم پرداخت عوارض، جریمه نشده‌اند، تصریح کرد: توصیه می‌کنیم هموطنان عزیزمان برای اینکه مشمول مالیات تأخیر نشوند، هرچه سریع‌تر عوارض خود را بپردازند و در انتظار دریافت پیامک نباشند.

خودروهای پلاک عمومی و خودروهای سنگین شامل کامیون، کامیونت، تریلر، اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی ون‌ها و … از زمان اجرای طرح آنی‌رو تا به امروز عوارضی پرداخت نکرده‌اند. اما قرار است به زودی مبلغ عوارض آن‌ها اعلام شود.

به گفته وی، خودروهای پلاک عمومی و سنگین از زمان اعلام شده یا زمان دریافت پیامک، 48 ساعت فرصت دارند تا عوارض خود را بدون جریمه و افزوده، بپردازند.

مقبلی درباره شیوه استعلام مبلغ عوارض آزادراهی برای مالکان خودروهای سنگین، گفت: خودروهای پلاک عمومی نیز مانند سایر خودروها می‌توانند برای استعلام عوارض آزادراهی به وب‌سایت آنی‌رو مراجعه کنند و یا از طریق اپلیکیشن‌های معرفی‌شده و یا حضور در کیوسک‌های اطلاع‌رسانی آزادراهی از میزان عوارض انباشته خود باخبر شوند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره تخفیف‌های احتمالی یا برنامه‌های ویژه برای مالکان خودروهای پلاک عمومی که باید مبلغ بالایی پرداخت کنند، گفت: تلاش می‌شود راهکارهایی در سیستم دیده شود تا مردم برای پرداخت عوارض آزادراهی با مبلغ بالا، متحمل فشار مالی نشوند.

زمان واقعی برای پرداخت به موقع عوارض آزادراهی

به گفته مقبلی بر اساس مصوبه‌ای که به تأیید وزارت راه و شهرسازی رسیده است، مبلغ عوارض با توجه به زمان پرداخت آن محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما به مالکان خودرو این است که نهایتاً تا 48 ساعت پس از تردد در آزادراه عوارض خود را بپردازند چرا که تنها در این صورت است که جریمه و یا افزایش مبلغ شامل حال‌شان نخواهد شد.

مقبلی افزود: اگر عوارض پس از 48 ساعت پرداخت نشده باشد، تا دو هفته از لحظه تردد در آزادراه، باید مبلغی معادل عین عوارض به اضافه 20 درصد همان مبلغ را بپردازند.

به گفته معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در صورتی‌که پرداخت عوارض بیشتر از دو هفته تأخیر داشته باشد، علاوه بر مبلغی معادل عین عوارض به اضافه 20 درصد، ماهیانه دو درصد از مبلغ عوارض به‌صورت روزشمار نیز به مبلغ پرداختی‌شان افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: مهر

تجهیز کلیه آزادراه های کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیک تا پایان سال جاری

پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران – شمال در چهار سال اخیر به 95 درصد رسید

تنها عوارض مسافت پیمایش شده در آزادراه ها پرداخت می‌شود

اخذ عوارض الکترونیکی در تمام آزادراه ها تا تیر ماه ۹۸ اجرایی می شود

از مشخصات آزادراه تهران – شمال بیشتر بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی