پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجلس شورای اسلامی

احضار علی آبادی به مجلس!

هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به عباس علی‌آبادی، وزیر صمت روز سه‌شنبه (١٢ دی ماه) وی را برای پاسخگویی به سوالات جلال رشیدی‌کوچی و تعدادی دیگر از نمایندگان فراخوانده است.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۱ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در نامه خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت، آورده است:

”احتراماً پیرو نامه شماره ١٢/٤٥٤١٦/د، تاریخ ١٤۰٢/٩/٢١ و عطف به نامه 1709709، تاریخ 1٤02/9/25 مقتضی است به منظور پاسخگویی به سؤال جناب آقای جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد و تعدادی دیگر از نمایندگان در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ 1٤02/10/12 ساعت 8:00 صبح حضور بهم رسانید.”

باتوجه به اینکه جلال رشیدی‌کوچی، به عنوان نماینده منتخب سوال‌کنندگان انتخاب شده است، بنظر می‌رسد که محور اصلی سوالات صنعت خودرو کشور و مهمتر از آن، واردات خودرو باشد.

موضوع تعداد خودروهای وارد شده به کشور و بطور کلی بحث واردات خودرو طی روزهای اخیر بسیار مطرح بوده است؛ چراکه یادآوری می‌شود در زمان وزارت سیدرضا فاطمی‌امین، پس از آزادسازی واردات خودرو و ورود اولین محموله خودروهای وارداتی به کشور، وعده شده که طرف شش ماه (زمستان ١4۰١ و بهار ١4۰٢) حداقل ٢۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود.

این وعده درحالی داده شد که فاطمی‌امین چند ماه بیشتر پس از این وعده، سکاندار این وزارتخانه نبود و جای خود را به عباس علی‌آبادی، وزیر مدافع و دوست‌دار خودروهای برقی داد.

وعده واردات ٢۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان خردادماه سال جاری در حالی داده شد که اکنون ٩ ماه و ١۰ روز از سال گذشته و طبق آمار گمرک، تنها 44۰۰ دستگاه خودرو وارد کشور شده است.

چند شب پیش، برنامه میز اقتصاد تلویزیونی به موضوع واردات خودرو، اختصاص یافت؛ برنامه‌ای که در آن عضو هیات رئیسه اتحادیه فروشندگان خودرو تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای واردات خودروبه کشور وجود نداشته اما حداکثر میزان واردات خودرو از پنج درصد بازار داخل تجاوز نکرده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی