پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جیب واگونیر (1)

جیپ واگونیر مدل 2022 ( سیمرغ ) معرفی شد!

شرکت جیب از مدل مفهومی واگونیر که قصد دارد تا تولید تجاری 2022 آغاز کند رونمایی کرد، با توجه به اینکه ظاهر این خودرو، چندان رویایی و فراتر از انتظار به‌نظر نمی‌رسد؛ پس می‌توان اطمینان داشت محصول نهایی نیز با ظاهری مشابه وارد بازار جهانی شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو گرند واگونیر از […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

شرکت جیب از مدل مفهومی واگونیر که قصد دارد تا تولید تجاری 2022 آغاز کند رونمایی کرد، با توجه به اینکه ظاهر این خودرو، چندان رویایی و فراتر از انتظار به‌نظر نمی‌رسد؛ پس می‌توان اطمینان داشت محصول نهایی نیز با ظاهری مشابه وارد بازار جهانی شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

گرند واگونیر از معدود شاسی‌بلندهای امریکایی است که در ایران نیز حضور داشت و مدتی با نام آهو، مونتاژ می‌شد. وانت این خودرو هم با نام سیمرغ، ابتدا توسط شرکت “بازرگانی جیپ” تحت مدیریت مرحوم جعفر اخوان و از سال ۱۳۴۸ توسط پارس‌خودرو در ایران مونتاژ و عرضه شد. از نظر تاریخی، واگونیر با قدمت تولید از ۱۹۶۳، اولین شاسی‌بلند لوکس دنیا محسوب می‌شود و پیش از رنجرور یا لندکروزر J70۰ تولید شده است.

جیب واگونیر (2)

دوران اوج و شکوه واگونیر به سال‌های دهه ۸۰ میلادی و تولید توسط امریکن موتورز (AMC) مرتبط است. مدل جدید با چراغ‌های چهارگوش از ۱۹۸۱ عرضه شد و در نسخه‌های لوکس با پوشش چوب در نمای جانبی و پشت، محبوبیت بسیار بالایی داشت. نسل‌های بعدی واگونیز و گرند واگونیر که بعد از ۱۹۸۷ رونمایی شدند، نتوانستند موفقیت سال‌های قبل را تکرار کنند و این خودرو پس از ظهور جیپ چروکی و گرند چروکی، در سال ۱۹۹۱ با توقف تولید رو‌به‌رو شد.

مدل مفهومی واگونیر ۲۰۲۰، پیش‌نمایشی برای تولید تجاری در سال ۲۰۲۲ است. ظاهر این خودرو، چندان رویایی و فراتر از انتظار به‌نظر نمی‌رسد؛ پس می‌توان اطمینان داشت محصول نهایی نیز با ظاهری مشابه وارد بازار جهانی شود. در نمای رو‌به‌رو، جلوپنجره سنتی جیپ با طرحی باریک حاصل از خطوط عمودی همراه است که شباهت‌هایی به هامر نیز تداعی می‌کند. در نمای پشت، واگونیر جدید را می‌توان الهام گرفته از لینکلن نویگتور دانست که امسال پرفروش‌ترین شاسی‌بلند لوکس امریکا بوده است.

جیب واگونیر (1)

جیپ در تلاش است تا فضای داخلی محصولات خود را نوسازی و همراه فناوری‌های مدرن الکترونیک عرضه کند. با همین رویکرد، مدل مفهومی واگونیر نیر دارای نمایشگرهای متعدد است که تقریبا تمام طول داشبورد و حتی فاصله بین کنسول و نمایشگر لمسی میانی را پوشش می‌دهند. یک نمایشگر ۱۲/۱ اینچ در وسط و دو نمایشگر ۱۰/۳ اینچ در سمت راست و پایین آن وجود دارند که همگی لمسی هستند. علاوه‌بر پنل دیجیتال و تمام رنگی پشت فرمان، دو نمایشگر لمسی ۱۰/۱ اینچ نیز مخصوص سرنشینان عقب، پشت صندلی‌های ردیف جلو نصب شده است.

جیب واگونیر

مدل مفهومی واگونیر در ادامه برنامه‌ی برقی‌سازی محصولات گروه خودروسازی فیات -کرایسلر، دارای پیشرانه پلاگین هیبرید است.جزئیات دقیقی از عملکرد فنی واگونیر مفهومی دردسترس نیست؛ اما احتمالا مدل V6 با حجم ۳/۶ لیتر همراه موتور برقی که در ون پاسیفیکا پلاگین هیبرید وجود دارد، روی این شاسی‌بلند آینده‌نگر نیز نصب شده است. از طرف دیگر، ارائه مدل تجاری واگونیر با پیشرانه ۵/۷ لیتر ۸ سیلندر، قدرت ۴۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۸۷ نیوتن‌متر یا نمونه‌های SRT هلکت نیز محتمل هستند.

جیب واگونیر (4)

روز گذشته، اولین جیپ رانگلر پلاگین هیبرید با سیستم دو دیفرانسیل معرفی شد. این خودرو با کد 4xe دارای پیشرانه بنزینی با دو موتور برقی است تا مجموع قدرت ۳۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۶۳۷ نیوتن‌متر تولید کند. چنین تجهیزاتی می‌تواند برای نسخه‌ای از واگونیر ۲۰۲۲ مناسب باشد.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

آلایندگی موتورهای جیپ و سوزوکی خبر ساز شد

تنها جیپ موتور بخار در جهان به فروش خواهد رسید

جیپ گلادیاتور به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد

جنگ جیپ و کمپانی هندی Mahindra در بازار آمریکا بالا گرفت

بررسی مدل های جیپ Grand Cherokee SRT و Trackhawk

همه چیز در مورد فورد برانکو 2020 تاکنون

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی