پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

توضیح وزارت صنعت درباره بازار خودرو/ چرا قیمت خودرو ترمز برید؟

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص دلایل افزایش قیمت خودرو و پیش‌بینی وضعیت بازار در چند ماه آینده توضیحاتی ارائه داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص دلایل افزایش قیمت ها در بازار خودرو تصریح کرد: اتفاقاتی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص دلایل افزایش قیمت خودرو و پیش‌بینی وضعیت بازار در چند ماه آینده توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص دلایل افزایش قیمت ها در بازار خودرو تصریح کرد: اتفاقاتی که در بازار خودرو می افتد تنها  تابع شرایط عرضه محصول نیست و به وضعیت اقتصاد کلان کشور هم مربوط می شود.

او ادامه داد: بخشی از مشکلات هم به تعهدات معوق خودروسازان بر می گردد. روزانه  ۲ هزار و ۶۰۰  تقاضا برای خودرو در بازار خودرو وجود دارد اما تحویل خودرو از سوی خودروسازان مربوط به تعهدات قبلی است.

معمار باشی بیان کرد: خودروسازان به دلیل کاهش تولید طی سال گذشته، تعهدات قبلی خود را نتوانسته اند تحویل دهند بنابراین بخش زیادی از تحویل های روز مربوط به تعهدات قبلی است و تقاضاهای جدید را پوشش نمی دهد.

او افزود: تولید خودرو امسال در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است و عرضه تنها ۵ درصد بیشتر شده است که این ۱۵ درصد مابقی،  مربوط به خودروهای ناقص کارخانه ها می شود.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت تصریح کرد: خودروساز نمی تواند قطعات مورد نیاز خود را تامین کند و ناچار به تولید خودروی ناقص است.

این مقام مسئول در خصوص لزوم  تنوع محصولات در بازه قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان بیان کرد: خودروسازان در حال حاضر طرح های توسعه ای دارند و  برای عرضه خودروی ارزان قیمت مکلف شده اند. قرار است تا آخر سال محصولات ارزان قیمت دو شرکت ایران خودرو و سایپا به بازار عرضه شود.

معمارباشی در خصوص پیش بینی سه ماه دیگر بازار خودرو گفت: در بخش بازار آزاد نمی توان پیش بینی دقیقی داشت چرا که بازار تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. در حوزه تولید و عرضه به طور قطع افزایش خواهیم داشت  و با وجود اینکه در شرایط کرونا در کل دنیا تولید خودرو کاهش یافته است  تولید خودرو در کشور ما ۲۰ درصد رشد داشته است.

او در باره داخلی سازی قطعات بیان کرد: داخلی سازی قطعات تا جایی که صرفه اقتصادی داشته باشد به نفع تولید داخل است اما باید مشخص کنیم عمق ساخت داخل تا کجا باید پیش برود . در کل دنیا برخی قطعات اگر در تیراژ بالا و بین المللی تولید نشوند صرفه اقتصادی ندارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی