پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو پارس در ایران خودرو

ادغام 2 طرح ساماندهی بازار خودرو با یکدیگر

به گفته عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، طرح ساماندهی بازار خودرو (مصوب مجلس دهم) با طرح نمایندگان مجلس یازدهم برای ساماندهی وضعیت خودرو ادغام خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی رضاحسینی قطب آبادی عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح ساماندهی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

به گفته عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، طرح ساماندهی بازار خودرو (مصوب مجلس دهم) با طرح نمایندگان مجلس یازدهم برای ساماندهی وضعیت خودرو ادغام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مصطفی رضاحسینی قطب آبادی عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح ساماندهی بازار خودرو که در مجلس دهم به تصویب رسیده بود پس از ایراد شورای نگهبان به مجلس یازدهم آمده و خبرهایی منتشر شده بود که قرار است این طرح مسکوت گذاشته شود، اما چنین بحثی مطرح نیست؛ بلکه دوستان متخصص ما در حوزه بازار خودرو با توجه به اتفاقاتی که از چند ماه قبل در حوزه خودرو رخ داده طرحی را در این زمینه تهیه کردند که در حال تدوین آن هستند.

وی ادامه داد: برخی طراحان طرح قبلی اکنون در مجلس یازدهم نیز هستند یا کسانی مثل آقای فولادگر از بیرون مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع هستند. طراحان طرح جدید نیز به دنبال این هستند که با مقتضیات جدید کشور طرح جامع‌تر و کامل‌تری را با دیدن ضوابط مختلف ارائه کنند. علاوه بر این مجلس شورای اسلامی نباید یک موضوع را چند بار در دستور کار قرار دهد و قانون در قانون تصویب شود.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار است طراحان طرح جدید با طراحان طرح مجلس دهم نشستی بگذارند و در این زمینه همفکری کنند تا ما دو قانون در دو مقطع تصویب نکنیم. علاوه بر این طرح مجلس دهم که از سوی شورای نگهبان اعاده شده به قوت خود باقی است اما می‌توانیم آن را مدتی نگهداریم که با طرح جدید تلفیق شود تا نهایتا آنچه که به صلاح کشور، مردم و حوزه صنعت است را به عنوان خروجی این مصوبات شاهد باشیم.

رضاحسینی یادآور شد: ما هفته گذشته در کمیسیون صنایع مفصلا در این زمینه بحث کردیم آقای فرهنگی از طراحان طرح قدیم از این طرح دفاع کرد و طراحان طرح جدید نیز مواردی را مطرح کردند که سعی می‌کنیم دیدگاه‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم تا خروجی خوبی را داشته باشیم.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در کشور قانون کم نداریم بلکه مشکل ما عدم اجرای صحیح قانون است. تلاش ما این است که در این زمین کار کارشناسی انجام دهیم شاید به نوعی بتوانیم این دو طرح را با یکدیگر ادغام کنیم چرا که نمی‌خواهیم صرفا قانون تصویب کنیم.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو به کیش از طریق تولید ارز دیجیتال

عرضه 150 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال 99

افزایش فسخ معاملات خودرو

جلسه کمیته خودرو فردا با موضوع بررسی و مدیریت بازار برگزار می شود

اثرات ورود خودرو به بورس چیست؟

قیمت ها در بازار خودرو واقعی است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی