پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و (10)

2 محصول محبوب از ب ام و معرفی شد

شرکت ب ام و در جدیدترین اقدام خود نسخه های جدید از 2 محصول ب ام و M3 و M4 را معرفی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو از سال ۱۹۸۶ که اولین M3 وارد بازار شد، نسخه‌ای ارتقایافته از سری 3 بود. در آن زمان، سری 4 وجود نداشت و مهم‌ترین تفاوت ظاهری […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۳ مهر ۱۳۹۹

شرکت ب ام و در جدیدترین اقدام خود نسخه های جدید از 2 محصول ب ام و M3 و M4 را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

از سال ۱۹۸۶ که اولین M3 وارد بازار شد، نسخه‌ای ارتقایافته از سری 3 بود. در آن زمان، سری 4 وجود نداشت و مهم‌ترین تفاوت ظاهری مدل‌های استاندارد سری 3 با M3 به حالت چهاردر و دودر این خودروهای مرتبط بود. از سال ۲۰۰۷، M3 با بدنه چهاردر هم به خط تولید بی ‌ام ‌و اضافه شد و تا سال ۲۰۱۸ با نسل‌های متنوع در بازار حضور داشت.

با معرفی سری 4 بی‌ ام ‌و در سال ۲۰۱۴، خودروهای اسپرت دودر و چهادر شرکت سازنده، به خوبی تفکیک شدند. از این دوران به بعد، M4 یک خودروی دودر با تکیه بر پلت فرم سری 3 بود و M3 صرفا به‌صورت چهاردر تولید می‌شد. با این شرایط، ظاهر خودروهای M3 و M4 از نظر نوع چراغ‌های اصلی، جلو پنجره و سپرها، شبیه به یکدیگر و البته متفاوت از سری 3 استاندارد، شکل گرفت.

رونمایی از نسل دوم بی‌ام‌و سری 4 در سال ۲۰۲۰ با جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های باریک، پیش‌نمایش کاملا واضحی از مدل‌های بعدی M3 و M4 ارائه کرد. با این شرایط، تفاوت ظاهری M3 و سری 3 در سال ۲۰۲۱، بیش از گذشته خواهد بود؛ چراکه این خودروها جلوپنجره متفاوت خواهند داشت.

در نمای بیرونی M3 و M4، چراغ‌های باریک طرح لیزرلایت بی‌ام‌و با جلوپنجره بزرگ و عمودی، جلب نظر می‌کند. حجم‌دهی چشم‌گیر با خطوط برجسته روی کاپوت جلو هم تأکید زیادی بر ساختار جلو پنجره دارند. در عقب، گلگیرها و سپر، ساختاری بسیار چشم‌نواز و اسپرت ارائه می‌کنند که پیچیدگی بیشتری نسبت به نسل‌های قبل دارد. مشابه سری 4 استاندارد که پیش‌تر معرفی شده بود، M3 و M4 هم دارای سقف کشیده تا نزدیک صندوق و کاپوت عقب کم‌عرض هستند؛ ضمن اینکه روی سقف و انتهای بدنه، بالچه‌های طولی و عرضی از چنس فیبر کربن برای بهبود آیرودینامیک و ظاهر اسپرت خودروها اضافه شده است.

علاوه‌بر مدل استاندارد M3 و M4، نسخه کاپتیشن از این محصولات نیز تولید خواهد شد که تفاوت ظاهری در بدنه، کابین و توانایی‌های فنی فراهم خواهد کرد. مثلا چرخ‌های ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب، ادوات فیبر کربن در سپرها و رکاب، صندلی‌های اسپرت و تزئینات داخلی ویژه، مخصوص سری کاپتیشن خواهد بود.

در فضای داخلی M3 و M4، تفاوت ساختاری با سری 4 استاندارد دیده نمی‌شود. البته جزئیات خاص مثل کلیدهای قرمز رنگ با حرف M که حالت رانندگی اسپرت و استارت /استاپ پیشرانه را فعال می‌کنند، مخصوص خودروهای M3 و M4 خواهد بود. در میان داشبورد، نمایشگر لمسی ۱۰/۳ اینچ وجود دارد؛ درحالی‌که پشت فرمان هم نمایشگر ۱۲/۳ اینچ با امکانات گرافیکی متنوع نصب شده است. نسخه هفتم از فناوری مدیریت سیستم سرگرمی بی‌ام‌و iDrive با رابط‌های اپل کارپلی و اندروید اتو، فرمان‌پذیری صوتی و نمایشگر روی شیشه (head-up display) در تمامی مدل‌های M3 و M4 وجود خواهد داشت.

در نسخه پایه، M3 و M4 دارای پیشرانه توئین‌توربوشارژ ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی با قدرت ۴۷۳ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود که سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۴/۱ ثانیه فراهم می‌کند. مدل کاپتیشن از همین موتور، قدرت ۵۰۳ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر می‌گیرد که منجر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت در زمان ۳/۸ ثانیه خواهد شد. نهایت سرعت این خودروها محدود به ۲۵۰ کیلومتربرساعت خواهد بود؛ اما با سفارش پکیج ویژه می‌توانند نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر داشته باشند.

نکته جالب در مراسم رونمایی M3 و M4 مدل ۲۰۲۱، ارائه جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته برای نسخه‌های پایه است؛ درحالی‌که سری کامپتیشن فقط با جعبه‌دنده خودکار ۸ سرعته و سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های عقب، قابل خرید خواهد بود. مدل‌های دو دیفرانسیل مجهز به فناوری xDrive بی‌ام‌و، حدود یک سال بعد ارائه خواهند شد.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی