پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شرکت آذویکو

آذویکو ملزم به تحویل خودرو جایگزین و پرداخت خسارت به مشتریان شد

به گفته مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، شرکت آذویکو ملزم به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت مشتریان تا پایان بهمن سال جاری شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید مجتبی سجادی مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ضمن اعلام نتیجه رسیدگی به درخواست تجدیدنظر از سوی این سازمان […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۵ مهر ۱۳۹۹

به گفته مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، شرکت آذویکو ملزم به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت مشتریان تا پایان بهمن سال جاری شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید مجتبی سجادی مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ضمن اعلام نتیجه رسیدگی به درخواست تجدیدنظر از سوی این سازمان در ارتباط با پرونده عدم ایفای تعهدات شرکت خودروسازی آذویکو در تحویل خودروی MG، بیان کرد: به دنبال اعتراض این سازمان به بیش از ۱۴۰۰ فقره رأی بدوی صادره در مورد پرونده شرکت مذکور ، خوشبختانه نواقصی که در دادنامه مشاهده می‌شد توسط شعبه تجدیدنظر تعزیرات حکومتی برطرف و شرکت آذویکو ملزم به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت مشتریان حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری شد.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت افزود: حسب پیگیری‌های سازمان حمایت و پس از ابلاغ دادنامه‌های اصداری، مشخص شد که رأی تجدیدنظر در چهار بند انشاء و به طرفین پرونده ابلاغ شده که مهمترین قسمت دادنامه، الزام شرکت آذویکو به تحویل خودروی جایگزین از میان دو خودروی «لوکسژن suvu6» و «s50» به انتخاب مشتری است.

وی همچنین در ادامه افزود: شرکت مذکور ، ملزم به پرداخت ۱۸ درصد سود مشارکت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو و ۱۲ درصد خسارت تأخیر در تحویل از زمان سررسید قرارداد تا روز تحویل خودرو شده است.

سجادی اشاره کرد: نکته دیگری که در این رای لحاظ شده، پرداخت مابه التفاوت نرخ تورم بانک مرکزی از زمان سررسید تحویل قراردادی تا روز اجرای حکم بوده و تأکید شده که این امر باید نهایتاً تا پایان بهمن ماه ۹۹ محقق شود.

سجادی بیان کرد: از آنجایی که طبق ماده ۲۳ آئین‌نامه سازمان تعزیرات شاکی خصوصی تنها در صورتی می‌تواند درخواست تجدیدنظر کند که متهم تبرئه شده باشد؛ لذا با توجه به رای بدوی مبنی بر محکومیت شرکت آذویکو، شعبه تجدیدنظر نسبت به اعتراض شاکیان خصوصی قرار رد دادخواست صادر کرد، لیکن بر اساس همان ماده که امکان اعتراض را برای سازمان حمایت محفوظ می دارد، تجدیدنظرخواهی این سازمان مسموع دانسته شد که خوشبختانه منجر به صدور رای محکومیت شرکت و تغییراتی به سود مشتریان شد.

وی اظهار امیدواری کرد: مفاد دادنامه اصداری عیناً توسط شرکت آذویکو انجام و موجبات رضایت مشتریان فراهم شود.

انتهای پیام/

فرصت طلبی آذويكو باز هم به ضرر مشتريان ختم شد/ سازمان تعزيرات، آذويكو را محكوم كرده است

نگاهی به ام جی RX5 ، کراس اووری گمنام در بازار ایران

تکذیب اقدامات غیرقانونی در پیش فروش خودرو های ام جی۳۶۰

تحریم ها پای ام جی را هم از ایران بُرید

مونتاژ قطره چکانی محصولات ام جی در ایران/ سرنوشت شوالیه چینی شده به کجا می رسد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی