پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسلا مدل اس

هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای برقی 50 درصد کمتر خودروهای بنزینی است

طبق اطلاعات بدست رسیده صاحبان خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی حدود ۵۰ درصد بیش از مالکان خودروهای بنزینی در هزینه تعمیر و نگه‌داری صرفه‌جویی می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طبق داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل جدید کانسومر ریپورتس (Consumer Reports)، دارندگان خودروهای الکتریکی پلاگین در مقایسه با خودروهای بنزینی ۵۰ درصد بیشتر در هزینه‌های تعمیر […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۶ مهر ۱۳۹۹

طبق اطلاعات بدست رسیده صاحبان خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی حدود ۵۰ درصد بیش از مالکان خودروهای بنزینی در هزینه تعمیر و نگه‌داری صرفه‌جویی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طبق داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل جدید کانسومر ریپورتس (Consumer Reports)، دارندگان خودروهای الکتریکی پلاگین در مقایسه با خودروهای بنزینی ۵۰ درصد بیشتر در هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری صرفه‌جویی می‌کنند. همان‌طور که منتظریم خودروهای برقی با خودروهای احتراق داخلی به برابری قیمت برسند، می‌توانیم خیال آسوده‌ای داشته باشیم که با درنظرگرفتن هزینه‌ی مالکیت، پس‌انداز زیادی در رابطه با مالکیت خودروی الکتریکی وجود دارد.

کانسومر ریپورتس از داده‌های نظرسنجی قابلیت اطمینان ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ خود برای این مطالعه استفاده کرد که شامل اطلاعاتی درباره هزاران خودرو برقی و بنزینی است. تجزیه‌وتحلیل به این نتیجه رسید که رانندگان خودروهای الکتریکی (خودروی برقی باتری‌خور و خودروی برقی پلاگین هیبریدی) به‌طور متوسط ​​۵۰ درصد از نظر هزینه‌های نگه‌داری و تعمیر در طول عمر وسایل نقلیه (که ۲۰۰،۰۰۰ مایل یا ۳۲۰ هزار کیلومتر تعریف شده است)، بیش از خودروهای بنزینی صرفه‌جویی می‌کنند.

تسلا مدل اس

در آینده نزدیک، اطلاعات بیشتری درباره‌ی مطالعه‌ی جدید خواهیم داشت، زیرا کانسومر ریپورتس این داده‌ها را به‌عنوان بخش کوچکی از یک مقاله کامل برای مقایسه داده‌های هزینه مالکیت وسایل نقلیه برقی و بنزینی منتشر کرده است. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که وسایل نقلیه الکتریکی به‌طور متوسط ​​۶۰ درصد میزان تولید گازهای گلخانه‌ای کمتری نسبت به خودروهای بنزینی تولید می‌کنند.

یافته‌های کانسومر ریپورتس درباره هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری و مقایسه هزینه‌ مالکیت وسایل نقلیه برقی و بنزینی در مقاله‌ای کامل طی هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. برای این گزارش، طول عمر خودرو ۳۲۰ هزار کیلومتر تعریف شده است. گابریل شنهار، مدیر مرکز تست خودرو کانسومر ریپورتس در این زمینه مطلبی را به اشتراک گذاشت:

خودروهای برقی به اندازه خودروهای بنزین‌سوز به تعمیر و نگه‌داری احتیاج ندارند و حتی اگر تعمیرات لزوماً هزینه کمتری نداشته باشند، این کار برای آن‌ها کمتر موردنیاز است. علاوه بر اینکه نگه‌داری خودروهای برقی آسان‌تر و ارزان‌تر است، بسیاری از آن‌ها شتاب بهتری در مقایسه با وسایل نقلیه بنزینی دارند و آلودگی مضر کمتری را به هوا منتقل می‌کنند.

داده‌های کانسومر ریپورتس هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری زیر را برای خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی و احتراق داخلی نشان می‌دهد:

خودروی برقی : ۰/۰۳ دلار در هر مایل

خودروی برقی پلاگین هیبریدی : ۰/۰۳ دلار در هر مایل

خودروی احتراق داخلی بنزینی : ۰/۰۶ دلار در هر مایل

به‌خصوص جالب است که دارندگان خودروهای پلاگین هیبریدی به اندازه مالکان خودروهای تمام‌الکتریکی پس‌انداز می‌کنند. البته این موضوع منطقی به‌نظر نمی‌رسد؛ زیرا خودروی پلاگین هیبریدی از پیشرانه بنزینی بهره می‌برد و همان نگرانی‌های مربوط به تعمیر و نگه‌داری خودروهای بنزینی برای آن‌ها مطرح است. به هر حال باید منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری از این مطالعه توسط کانسومر ریپورتس منتشر شود و به ابهام‌های مطرح‌شده درباره‌ی هزینه‌های خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی پاسخ دهد.

انتهای پیام/منبع: زومیت

معرفی تسلا Model S Plaid توسط ایلان ماسک

کت و شلوار جدید برای تسلا مدل ایکس

تسلا مدل Y شگفت انگیز است

بیل گیتس با تقدیر از فورد و جنرال موتورز، نامی از تسلا نیاورد!

آمار فروش خودرو برقی در بازار اروپا از چین جلو زد

آیا می دانیدهای جالب توجه در مورد پورشه!/ ساخت خودرو برقی 112 سال قبل از تولید تسلا مدل S

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی