پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای I30 (1)

معرفی فیس لیفت جدید هیوندای I30 N هاچبک رونمایی

شرکت هیوندای در تازه ترین اقدام خود از چهره جدید هیوندای I30 N هاچبک رونمایی کرد، این خودرو به طور اختصاصی برای بازار اروپا، استرالیا و آسیا معرفی شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هیوندای I30 N هاچبک با دریافت یک فیس لیفت جدید به طور اختصاصی برای بازار اروپا، استرالیا و آسیا […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۹

شرکت هیوندای در تازه ترین اقدام خود از چهره جدید هیوندای I30 N هاچبک رونمایی کرد، این خودرو به طور اختصاصی برای بازار اروپا، استرالیا و آسیا معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هیوندای I30 N هاچبک با دریافت یک فیس لیفت جدید به طور اختصاصی برای بازار اروپا، استرالیا و آسیا معرفی شد.

هیوندای برای این خودرو یک قابلیت اختصاصی را از خودروهای فرمول 1 به عاریت گرفته است که مطابق با آن توانایی ارتقای حداکثر قدرت خودرو به مدت 20 ثانیه فراهم می‌شود و نام این قابلیت نیز «Push to pass» است.

از دیگر تغییرات مهمی که این فیس لیفت به همراه داشته است می‌توان به افزایش قدرت موتور، فرمان و سیستم تعلیق کاملا جدید، چرخ‌های سبک وزن، ترمزهای بزرگ‌تر و همینطور جعبه دنده جدید 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض سریع تر دنده‌ها در کنار ارتقای سطح ایمنی خودرو اشاره کرد.

هیوندای I30 (4)

در بخش ظاهری نیز شاهد تغییراتی بودیم که می‌توان از جلو پنجره با ظاهری جسورانه‌تر و همینطور چراغ‌های کاملا جدید نام برد. چراغ‌های جدید مجهز به یک چراغ روشنایی روز نواری شکل بوده و چرخ‌ها نیز از نوع 19 اینچی ساخته شده از آلیاژ سبک وزن هستند. ترمزها در جلو بزرگتر شده‌اند و در نمای عقب نیز سپر به طور کامل بازطراحی شده و این بار خودرو از خروجی‌های اگزوز بزرگ‌تری بهره می‌برد.

در داخل اتاق فیس لیفت هیوندای I30 N هاچبک نیز صندلی‌های جلو کاملا جدید هستند و از مواد سبک‌وزن برای ساخت آن‌ها استفاده شده‌ است. همچنین صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی نیز به یک صفحه نمایش 10.25 اینچی تمام لمسی ارتقا پیدا کرده است.

هیوندای I30 (3)

از فناوری‌های جدید بکار رفته در این خودرو می‌توان به ردیابی خطوط جاده، تشخیص نقطه کور، هشدار ترافیک در عقب خودرو، ترمز اضطراری در حالت دنده عقب اشاره کرد.

در بخش قوای محرکه، موتور 2 لیتری توربوشارژر توانایی تولید 278 اسب بخار در دور 5200 rpm را دارد. گشتاور موتور در مدل پیش از فیس لیفت برابر با 353 نیوتن متر بود که در حالت اوربوست به 378 نیوتن متر می‌رسید. حال گشتاور موتور به 393 نیوتن متر در بازه دور موتور 1950 تا 4600 rpm افزایش پیدا کرده است.

هیوندای I30 (2)

در نتیجه این افزایش قدرت خودرو جدید تولیدی هیوندای برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 5.9 ثانیه زمان احتیاج است. هنوز مشخص نیست که این شتاب فوق العاده حاصل گیربکس دستی و یا اتوماتیک 8 سرعته است.

هیوندای با استفاده از مواد آلیاژی فورج کاری شده در حدود 14.4 کیلوگرم از وزن چرخ‌ها را در مجموع کاهش داده است.

در حال حاضر قیمت نهایی مدل فیس لیفت I30 N هاچبک مشخص نشده است.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی