پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تور کلاسیک تهران- کلاردشت

پیرهای جوان در جاده های ایران

 تور کلاسیک تهران- کلاردشت با حضور 30 دستگاه خودروی کلاسیک برگزار شد. صبح چهارشنبه 22 مهرماه 94 پرشیا خودرو حدود ساعت 9:30 صبح محوطه باز پرشیا خودرو در کیلومتر 7 جاده مخصوص تهران-کرج میهمانان ویژه‌ای داشت که با ب‌ام‌و‌ های وارداتی این شرکت تفاوت‌های ویژه‌ای داشتند. میهمانان پرشیا خودرو، پیرمردهای کلاسیکی بودند که البته به […]

javankhodro
دوشنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

 تور کلاسیک تهران- کلاردشت با حضور 30 دستگاه خودروی کلاسیک برگزار شد.

صبح چهارشنبه 22 مهرماه 94 پرشیا خودرو

حدود ساعت 9:30 صبح محوطه باز پرشیا خودرو در کیلومتر 7 جاده مخصوص تهران-کرج میهمانان ویژه‌ای داشت که با ب‌ام‌و‌ های وارداتی این شرکت تفاوت‌های ویژه‌ای داشتند. میهمانان پرشیا خودرو، پیرمردهای کلاسیکی بودند که البته به همت مالکینشان خون جوانی در رگشان جاری بود. حدود 30 دستگاه خودروی کلاسیک از برندهای مختلف آماده حرکت در مسیر تهران- کلاردشت ( 22 تا 24 مهرماه) بودند تا تور خودروهای کلاسیک دوباره استارت بخورد. این برنامه به همت کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومیبل‌رانی برگزار می شد. قرار بود خودروها از طریق جاده چالوس خودشان را به کلاردشت برسانند و محل اسکان نیز مجموعه هتل‌های زیبای پارسیان بود. خوشبختانه مجوزهای لازم از ارگان‌های زیربط گرفته شده بود ‌و یک خودروبر نیز به همراه گروه در حال حرکت بود تا در مواقع لزوم به کارگیری شود.

تور کلاسیک تهران- کلاردشت تور کلاسیک تهران- کلاردشت

 

تنوع خودروهای حاضر در این برنامه به گونه‌ای بود که باید کفه ترازو را به نفع خودروهای آلمانی و آمریکایی سنگین می‌کرد. زیرا بیشتر خودروهای شرکت کننده یا بنز و ب‌ام‌و بودند و یا از ساخته های فورد و جنرال موتورز. با این حال حضور هوندا آکورد قرمز رنگ مدل 1985 از ژاپن و سه دستگاه پیکان و یک تریومف TR6 از انگلستان کمی تنوع برندها را بیشتر کرده بود. اما افسوس که از جمع خودروهای کلاسیک ایتالیایی هیچ یک در این برنامه حضور نداشتند. با این حال همین هم برای علاقه مندان غنیمتی بود. دیدن دوباره پیکان جوانان با آن رینگ‌های معروف به مینی لایت و صدای آشنای پیشرانه اش در پیچ‌های جاده چالوس، همچون مرور فیلم‌های فارسی بود. از طرفی مگر می‌شد از سه دستگاه مرسدس بنز W107 در جاده چشم برداشت. آن هم وقتی که دو نمونه از آنها قرمز رنگ باشند.

در هر حال کاروان کلاسیک ها بعد از ظهر به محل اقامت رسید. فضای زیبا با ویلاهای کوچک و چشم اندازی چشم نواز که لنز دوربین‌ها را به سمت خودش می‌کشید. در روز اول برنامه خاصی وجود نداشت و همه آزاد بودند تا از فرصتشان در آب و هوای نسبتا خنک کلاردشت استفاده کنند. بعضی ترجیح دادند برای گشت و گذار از ویلا خارج شوند و بعضی هم با دوستانشان به گپ و گفت پرداختند.

 تور کلاسیک تهران- کلاردشت تور کلاسیک تهران- کلاردشت

صبح روز بعد اما کلاسیک سواران راهی جنگل زیبای عباس آباد شدند و که حدود 3 ساعتی زمان برد. نم نم باران پاییزی جنگل تن خودروها را نوازش می‌کرد. اتفاقا محل توقف در جنگل، برای نگارنده و بعضی از شرکت کنندگان در تور آشنا بود. زیرا درست چهار سال قبل نیز در تور کلاسیک در همین نقطه توقف کردیم و تک تک صحنه‌های و عکس‌ها دوباره همچون تصویری از پیش رویمان گذشت. بعد از چند ساعتی به هتل بازگشتیم و دوباره گپ و گفت‌ها و کل کل‌های همیشگی و صمیمانه آغاز شد. صبح روز بعد نیز همان مسیری که دو روز قبل آمده بدویم دوباره میزبان بازگشتمان شد.

دکتر رامین صالح خو مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی که در این سفر حضور داشت، در مورد این برنامه به پایگاه خبری جوان خودرو گفت: ((بخشی از هزینه اسپانسر و قسمتی از هزینه پرداختی توسط شرکت کنندگان جهت امور خیر به موسسه خیریه عمل که از معلولین جسمی و ذهنی نگهداری می کند، پرداخت شد. این کار کلاسیک سواران واقعا بزرگ است و از همه آنها تشکر می کنم.)) ضمنا از محمد بردیده که هماهنگی های برگزاری این تور را بر عهده داشت سپاسگزارم. صالح خو در مورد انتخاب جاده چالوس برای برگزاری این برنامه هم گفت)) : نشریه BMW در تاریخ 21 سپتامبر 2015 جاده چالوس را به عنوان یکی از بهترین جاده ها برای رانندگی به ب ام و سواران پیشنهاد کرده بود و ما نیز تصمیم گرفتیم این مسیر را انتخاب کنیم که به صورت رفت و برگشت حدود 380 کیلومتر طول داشت)). در پایان هم از مجموعه پرشیا خودرو اسپانسر این تور تشکر می کنم.

البته خودروهای دیگری هم در این تور حضور داشتند که از جمله آنها باید به دو دستگاه پونتیاک ترانس ، چهار دستگاه شورولت کامارو نسل یک و نسل دوم، سه دستگاه فورد ماستنگ، ب ام و های 3000، E30،2002، نسل دوم سری 5 با کد 518، شاسی بلند اینترنال، مرسدس بنز های W108 و W116 کلاس اس، W114 و پاگودا اشاره کرد. ضمنا در این برنامه میهمانان ویزه ای از دوستان کمیته کلاسیک مشهد حضور داشتند.

 تور کلاسیک تهران- کلاردشت  تور کلاسیک تهران- کلاردشت  تور کلاسیک تهران- کلاردشت  تور کلاسیک تهران- کلاردشت  تور کلاسیک تهران- کلاردشت  تور کلاسیک تهران- کلاردشت  تور کلاسیک تهران- کلاردشت  تور کلاسیک تهران- کلاردشت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی