پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کراس‌اوور چینی متفاوت/ تجربه رانندگی با چانگان CS35

اگر شما هم از آن دست مخالفان هستید که معتقدند خرید خودروهای چینی پول دور ریختن است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. شاید نتوانیم شما را برای خرید خودروی چینی مجاب کنیم، اما احتمالاً برای بررسی بیشتر چانگان CS35 کنجکاو خواهید شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو در هیاهوی واردات […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۹

اگر شما هم از آن دست مخالفان هستید که معتقدند خرید خودروهای چینی پول دور ریختن است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. شاید نتوانیم شما را برای خرید خودروی چینی مجاب کنیم، اما احتمالاً برای بررسی بیشتر چانگان CS35 کنجکاو خواهید شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در هیاهوی واردات خودروهای چینی به ایران، تعداد زیادی کراس‌اوور کوچک و بزرگ شهری نیز به بازار خودروی ایران وارد شد که با بحث و تبادل نظرهای زیادی در مورد ارزش خرید آنها و مقایسه کیفیت و آپشن‌ها، در میان علاقه‌مندان به خودرو همراه بود.

یکی از این خودروها چانگان CS35 بود. برندی کمتر شناخته شده از کشور چین، که به نظر می‌آمد در برابر رقبای شناخته شده‌تری مانند جک و چری خیلی شانسی نداشته باشد. اما بررسی این خودرو نشان داد که اتفاقاً با یک چینی متفاوت روبه‌روییم که شاید ارزش امتحان و خرید کردن را داشته باشد.

اگر شما هم از آن دست مخالفان هستید که معتقدند خرید خودروهای چینی پول دور ریختن است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. شاید نتوانیم شما را برای خرید خودروی چینی مجاب کنیم، اما احتمالاً برای بررسی بیشتر این خودروها کنجکاو خواهید شد.

چانگان CS35 کراس‌اوور کمتر دیده شده چینی

کمپانی چانگان با اینکه برای ما ایرانی‌ها ناشناخته است، اما یکی از قدیمی‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروسازان چین محسوب می‌شود. برای دانستن میزان اعتبار این کمپانی همین بس که شرکت فورد آمریکا، چانگان را به عنوان نماینده رسمی کمپانی خود در چین معرفی کرده است.

آنچه که باعث شد چانگان CS35 در ایران خیلی مورد توجه نباشد، شاید تبلیغات نه چندان قوی شرکت سایپا باشد. سایپا بعد از برلیانس و زوتی، حالا خط مونتاژ چانگان را در کاشان راه‌اندازی کرده و برعکس دو خودروی قبلی، این بار به سراغ یک خودروی نسبتاً خوب رفته است که آن را هم با تبلیغات ضعیف نتوانست به خوبی معرفی کند. رقبای چانگان خودروهای کراس‌اوور جک S3 و S5، لیفان X60 و ام‌وی‌ام X22 است که نمونه‌های مختلف آنها را در سایت دیوار می‌توان مشاهده و مقایسه کرد.

چند نکته در مورد چانگان CS35 که بد نیست بدانید

طراحی چانگان، نسبت به سایر خودروهای چینی كپی چندان آشكاری از نمونه‌های خارجي نيست، بلکه بیشتر زبان طراحی چینی در آن دخیل است و شاید همین امر در کمتر دیده شدن این خودرو تاثیر داشته باشد، چون چانگان CS35 خیلی خودروی جذابی نیست. به خصوص وقتی در کنار محصولات جک، مانند S3 و S5 هم قرار بگیرد، ضعف طراحی و یکنواختی آن بیشتر هم به چشم می‌آید. اما به هر حال چانگان خودرویی است که شبیه دیگر چینی‌ها نیست!

نکته بعدی قدرت موتور این خودروست. مشخصات این موتور 1.6 لیتری با قدرت 113 اسب‌بخار و گشتاور 160 نیوتن‌متر شاید روی کاغذ عددهای خوبی به نظر بیاید، اما وقتی صحبت از یک خودروی حدوداً 1300 کیلوگرمی است، طبعاً این موتور خیلی قوی به نظر نمی‌رسد. شتاب صفر تا صد 14 ثانیه‌ای این خودرو، نشان می‌دهد که با یک کراس‌اوور چالاک روبه‌رو نیستیم. نکته جالب استفاده از گیربکس 4 دنده اتومات یا 5 دنده دستی در این خودرو است که با وجود بودن نام آیسین ژاپن بر پیشانی خود، اما باز هم برای خودرویی مانند چانگان ضعیف به نظر می‌رسد. اما در کنار این، سیستم تعلیق نرم خودرو را باید یک ویژگی مثبت خوب برای چانگان CS35 در نظر گرفت.

خودروهای چینی معمولاً از لحاظ ایمنی، کمی ضعیف عمل می‌کنند و عموماً فیلمی از تست تصادفات آنها یا گزارشی از شرکتی معتبر برای تایید میزان ایمنی‌شان وجود ندارد. در مورد چانگان این موضوع صدق نمی‌کند. این خودرو با وجود 4 کیسه هوا، سیستم ضد سرقت، کمربندهای ایمنی پیش کشنده و سیستم ترمز و پایداری کامل، تقریباً خودروی ایمنی است که توانسته 4 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی چین C-NCAP دریافت کند.

چانگان CS35 با اینکه از نظر امکانات رفاهی خودروی فول آپشنی محسوب می‌شود، اما از نظر کیفیت متریال داخل کابین مانند بسیاری از خودروهای چینی چنگی به دل نمی‌زند. چانگان کم بنزین می‌سوزاند. مصرف 7 لیتر بنزین در صد کیلومتر، در این روزهای گرانی سوخت، یک ویژگی بسیار خوب به حساب می‌آید که در کنار امکانات رفاهی خوب چانگان، می‌تواند خیلی از ایرادهای این خودرو را بپوشاند.

چانگان CS35 را سایپا مونتاژ و خدمات پس از فروش را ارائه می‌کند. اما حقیقت این است که سایپا در این زمینه ضعیف عمل کرده و همین باعث شده که در رقابت با خودروهایی مانند جک S3 و S5 و ام‌وی‌ام X22 چانگان بازار خرید و فروش خیلی پررونقی نداشته باشد. اما با در نظر گرفتن تمامی جوانب، نمی‌توان چانگان CS35 را خودروی نامناسبی دانست.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی