پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

خودروسازان مجوز افزایش قیمت پاییز را گرفتند

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: براساس مصوبه اردیبهشت ماه خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یکبار درخواست افزایش قیمت بدهند در همین راستا خودروسازان برای افزایش قیمت در پاییز مجوز گرفتند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه براساس مصوبه اردیبهشت ماه امسال در شورای رقابت، خودروسازان می‌توانند […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۵ آبان ۱۳۹۹

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: براساس مصوبه اردیبهشت ماه خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یکبار درخواست افزایش قیمت بدهند در همین راستا خودروسازان برای افزایش قیمت در پاییز مجوز گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه براساس مصوبه اردیبهشت ماه امسال در شورای رقابت، خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یک بار براساس نرخ تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود حداکثر افزایش قیمت‌ها را در محصولات اعمال نمایند، اظهار کرد: در حال حاضر ایدرو مسئول نظارت بر بخش خودرو هست و آنها از شورای رقابت خواستند تا افزایش قیمت‌ها را تأیید کند، این در حالی است که این موضوع نیازمند تأیید شورای رقابت نیست بلکه مطابق مصوبه امکان افزایش قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم بخشی وجود دارد.

وی تاکید کرد: البته پیشنهاد شده در سه ماهه چهارم امسال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری نیز در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو لحاظ و متناسب با آنها تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌ها انجام شود.

رئیس شورای رقابت تاکید کرد: خودروسازان می‌توانند حداکثر تا سقف نرخ تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود یکباره یا در دو مرحله انجام دهند.

به گفته شیوا تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با رای 12 نفر از اعضای شورا به همراه سه ناظر انجام گرفته و این موضوع نشان می‌دهد این دستورالعمل به صورت کارشناسی تعیین شده است، این درحالیست که برخی در تما‌س‌ با بنده اعلام می‌کنند که افزایش قیمت‌ها را لحاظ نکنید، که باید بگویم این دستورالعمل حاصل توافق کارشناسان مربوطه است و با اکثریت آرا به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

تولید بیش از 17 هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان خصوصی

انحصار در خرید قطعات خودرو عاملی فسادزا

خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای مطرح است نه مصرفی!

لزوم خروج خودروسازی از انحصار

شورای رقابت سبب ضرر و زيان هنگفت صنعت خودرو و مصرف كننده نهايى شده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی